مزیت استفاده از اینترکولر چیست ؟
مزیت استفاده از اینترکولر چیست ؟
What are the advantages of having an intercooler?
What is the purpose of an intercooler? what kind and size or we should I get?
مقدمه :
اینترکولر=INTERCOLER یک مبدل حرارتی است که درهمه موتورهای دیزلی که در حاضر تولید می شوند و دارای توربوشارژر و یا سوپرشارژر هستند نصب می شود تا دمای هوای خروجی از این تجهیزات را که گرم شده است پائین بیاورد و خنک کند در جلوی اغلب رادیاتورهای موتورهای دیزل می توانید این اینترکولر را مشاهده کنید این خنک کردن دو خاصیت دارد :
1- از احتراق زودهنگام موتور جلوگیری می کند
2- با خنک کردن هوا چگالی آن بیشتر شده و اکسیژن بیشتری داشته و احتراق بهتری صورت می گیرد
و با این اقدام هوشمندانه می توان راندمان کاری موتور را افزایش داد بدون اینکه هزینه زیادی صرف شود
افت دما در اینترکولر می تواند حدود 100 درجه باشد .
اینترکولر در خروجی دمنده ها و یا دریچه های کنترل و توربو شارژر و سوپرشارژر نصب می شود و وظیفه اش خنک کردن هوایی است که بخاطر فشرده شدن داغ شده است . چه در غیر اینصورت این هوای بشدت داغ باعث می شود که موتور احتراق زودتر از موعد داشته باشد . Engine prone to detonate
ضمن اینکه این خنک کننده هوای میانی باعث می شود که با خنک کردن هوا چگالی هوا بیشتر و متراکم تر شود . و هوای چگالتر دارای اکسیژن بیشتری است و می تواند سوخت را بهتر از هوای داغ بسوزاند . به این طریق می توان زمان بندی موتور را زیاد کرد بدون اینکه احتراق پیش از موعد صورت گیرد
درجه حرارت خروجی یک دمنده ( یا سوپرشارژر و یا توربو و هر متراکم کننده دیگری حدود 200 درجه سانتیگراد است که بعد از خنک شدن به 100 درجه کاهش پیدا می کند.
Intercooler cools the air charge after it is compressed by a turbo or a supercharger, allowing for more boost and timing without detonation.. As far what to get...depends on the car.
. Discharge temps of a 8psi blower are in the 200 degree range, after cooling it is not uncommon to see a drop of over 100 degrees.
............مقدمه و ترجمه از محمد توکلی – 2 شهریورماه 1390 –BIPC خوارزمی
منابع :
http://www.querycat.com/question/2deffa2e9f5ae7d228a2efdd374654bb
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060612162514AArmYWs