گزارش تعمیر – E-ONE 01

گزارش تعمیر – E-ONE 01

علت مراجعه به تعمیرگاه :

اختلاط آب  و روغن

زمان : مهرماه سال 1389

این ماشین در طی یک عملیات کاری درب رادیاتورش بیرون آمده بود و آب رادیاتور تخلیه شده که موجب سوختگی رینگ های اطراف بوش سیلندر شده و همین موضوع باعث مخلوط شدن آب و روغن در موتور خودروی مزبور شده بود . و چون قادر به حرکت نبود تعمیرات آن در همان محوطه آتش نشانی انجام گرفته است .

به همین جهت  بوش های سیلندر خارج شدند که پس از بررسی معلوم شد که این  بوش های سیلندرها  دچار خوردگی شده  بودند  و ترک هایی دارشتند  که وجود همین ترک ها و نیز معیوب بودن  اورینگهای ( نارنجی رنگ که وظیفه آب بندی را بر عهده دارند )  علت اصلی نشت آب  به داخل محفظه روغن بوده است  و سبب قاطی شدن آب و روغن شده است . که به این ترتیب این  مشکل آب و روغن با تعویض اورینگ ها و بوش ها برطرف گردید .

کارهای انجام شده روی ماشین :

·         تعویض بوش های سیلندرو لوازم

·         تعویض پیستونها و رینگهای آن

·         تعویض یاتاقانهای ثابت و متحرک

·         تعویض واشر سر سیلندر

·         تعویض لوازم سر سیلندر ( گاید سوپاپ و فنر و ... )

·          

توصیه : لازم است که مراقبت بیشتری از طرف اپراتورهای ماشین های مزبور صورت گیرد تا چنین اتفاقاتی دیگر تکرار نشوند . باز شدن درب رادیاتور و خالی شدن آب آن باعث سوختن موتور شده و خسارات سنگینی را با بار می آورد .

 

....................... محمد توکلی – 21 اردیبهشت ماه 1390 – BIPC

 با تشکر از توضیحات جناب آقای مورانی

 

 

/ 0 نظر / 14 بازدید