دستگاه تست باتری ماشین مدل DHC50113

 دستگاه تست باتری ماشین مدل DHC50113

Battery testing 100Amp Battery Load Tester (DHC50113)

 
 
  • http://toolsupplier.com.my/wp-content/uploads/wpsc/product_images/battery_load_tester.jpg
  •  
  • شرایط : مارک جدیدی است
  • Condition: Brand New
  • ظرفیت واقعی 100 آمپر – تست باتری های 6 تا 12 ولت تا 1000 آمپر ( در حالت سرد موتور )
  • True 100AMP load capacity., Test 6 & 12 volt batteries up to 1000Cold Cranking Amps
  • مواردی که تست می کند : حالت شارژ بودن باتری – توانایی باتری در چرخاندن میل لنگ – سیستم های شارژ کننده – خروجی ها – تست استارت
  • Testing: battery state of charge, battery cranking ability, charging system, output, starter test
  • عایق های لاستیکی که روی دستگیره ها قرار دارند برای راحتی و ایمنی بیشتر هستند
  • Rubber insulation carrying handle for both comfort & safety.,
  • دارای هیچگونه مواد آزبستی نیست
  • Does not contain asbestos
  • دقیق و مقاوم در برابر ضربه است .
  • Accurate & shock resistant movement.
  • بسادگی قابل خواندن است
  • Easy to read meter.,
  • سخت کار ؛ دارای کدهای رنگی است ؛ گیرهای عایق دارد ؛ بادوام است , تهویه و خنک کننده دارد دارای قاب آبی رنگ لعابی است .
  • Heavy duty, color coded, insulated clamps., Durable, ventilated, blue enamel steel case.
  • مناسب برای تست باتری های آب و اسیدی 6 تا 12 ولت مدار؛ مدارهای شارژ کننده و استارت که در اغلب موتورسیکلت ها ماشین ها و کامیون های سبک تراکتورها و قایق ها و غیره وجود دارند مورد استفاده است .تستها : حالت شارژ – توانایی چرخاندن میل لنگ – شارژ کننده های سیستم های خروجی و راه اندازی موتور
  •  
  • Suitable for testing 6 and 12V lead acid batteries, charging and starting circuits found on most motorcycles, cars, light commercial vehicles, tractors, boats etc. Tests: state of charge, cranking ability, charging system output and starter motor.
  • تست تا بالای 100 آمپر
  • Tests up to 100A.

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

باتری ماشین کلید استارت آن است اگر باتری ضعیف باشد و یا خالی = دشارژ  شده باشد discharge امکان استارت زدن و چرخاندن ماشین وجود ندارد چون حرکت دادن پیستونها از طریق فلایویل نیروی زیادی می خواهد و جریان برق زیادی را می طلبد که حتی اگر باتری اندکی ضعیف شده باشد یعنی یکی دو ولت افت ولتاژ پیدا کرده باشد ماشین روشن نمی شود  شاید بتوان برخی از ماشین ها را با هل دادن و در دنده قرار دادن روشن کرد ولی مثلاً اگر خودرویی مگنتی باشد و یا دنده اتوماتیک باشد این روش هم جواب نمی دهد . گاهی آنقدر باتری خالی شده است که برد جلوی ماشین را هم نمی تواند روشن کند که بدیهی است روشن شدن ماشین در این حالت ناممکن است .

به همین جهت اغلب اوقات که خودرو برای روشن شدن مشکل دارد باید به باتری آن مظنون شد حتی گاهی ممکن است بست های سر باتری شل شده باشند و برق را خوب عبور نمی دهند بهرحال برای عیب یابی و تشخیص علت دقیق روشن نشدن ماشین لازم است که از یک دستگاه تستر باتری استفاده کنیم که با آن می توان به وضعیت باتری پی برد .

دراینجا اطلاعات مربوط به کار با این دستگاهها را از روی برچسب یک نمونه چینی آن ترجمه کرده ام شاید بکار آید !

 سیم سیاه – قطب منفی

سیم سرخ – قطب مثبت

به هنگام تست باید کلید را فشار دهید ولی نباید زمان فشار دادن آن بیشتر از 10 ثانیه باشد .

تست بار   

شرایط باتری

 

سبز = شرایط خوب

 

در این حالت وضعیت  باتری عالی است حالا ممکن است که باتری شارژ داشته باشد و یا نداشته باشد برای بررسی باتری باید وزن مخصوص آن را معین کرد اگر وزن مخصوص آن کمتر ازمقدار حالت شارژ کامل است باید امکان نشتی برق و یا شارژ نشدن باتری را مورد بررسی قرار داد . در این حالت باید باتری را بطور کامل شارژ کنید .

 

ضعیف یا بد در این حالت عقربه روی زرد و بد نوسان دارد :

 

در این حالت وضعیت باتری مطلوب نیست امکان دارد باتری آسیب دیده باشد ویا اینکه بطور کامل شارژ نشده باشد . برای اینکه بفهمید کدامیک از این حالتها پیش آمده است باید وزن مخصوص را اندازه گیری کنید اگر با شارژ کردن وزن مخصوص باتری به حالت طبیعی بر نمی گردد باید باتری را تعویض کنید .

 

ضعبف یا بد ( اما عقربه بر روی حالت زرد یا بد ثابت باقی می ماند

دراین حالت امکان دارد که باتری معیوب شده باشد یا اینکه از رده خارج شده باشد کلید قرمز را رها کنید و به واکنش ولتمتر توجه کنید اگر ولتاژ بعد از چند ثانیه به 12 ولت یا بالاتر رسید معلوم می شود که باتری معیوب است . اگر برگشت ولتاژ به حالت اولیه خیلی آهسته صورت گیرد نشان دهنده از رده خارج شدن باتری است.  برای بدست آوردن بهترین نتیجه وزن مخصوص  SPECIFIC GRAVITY  را بررسی کنید .

 

 تصحیح حرارتی

درجه حرارت باتری

 

-7C= 20F      -18C= 0F     -29C= -20F

کاهش ولتاژ باتری

 یک مرحله                  دو مرحله                سه مرحله     

 یک مرحله = 50 آمپر چرخاندن میل لنگ

............ مقدمه و ترجمه از محمد توکلی – 5 آبانماه 1390 – BIPC خوارزمی

منبع :

WWW.dimencanada.com

 

 

 

 

 

/ 0 نظر / 27 بازدید