مشخصات فنی دستگاه لجن کش گونری مکینا

Tuesday, September 01, 2015

مشخصات فنی دستگاه لجن کش گونری مکینا

دستگاه ترکیبی نازل فاضلاب و لجن کش Combined sewer jetting and vacuum truck

 نوع بدنه : GM,Eko kombi

 مشخصات شاسی ( که توسط مشتری عرضه می شود )

  • حداقل قدرت موتور = 480 اسب بخار
  • محورها = 4×8
  • اتاق = از نوع کوتاه LHD
  • پایه چرخها = 8500 میلی متر- میزان اویزان بودن عقب – 2000 میلی متر
  • وزن ناخالص GVW = 32000 کیلوگرم
  • میزان بار محور جلو = 9+9 تن
  • میزان بار محور عقب = 13+13 تن

مخرن لجن :

  • حجم کل مخزن 12000 لیتر
  • مخزن آب تمیز 3000 لیتر و مخزن لجن 9000 لیتر
  • مخزن از ورق استیل به ضخامت 6 میلی متر از فولاد نرم  EN 10025- S355j2+N mild steel  که جلو و عقب آن هم از فولاد نرم به شکل کروی با ضخامت 7 میلی متر  و برطبق استاندارد DIN 28011 است.
  • در عقب از نوعی است که  بطور کامل باز شده و در بالا لولا دارد و جک هیدرولیک دارد . در عقب توسط سیستمی به چهار قفل هیدرولیک مجهز شده است .
  • مخزن با استفاده از چهارچوب کمکی بر روی شاسی نصب شده است و از عقب دارای لولا و بخش  قابل انعطافی که از جلو به شاسی متصل شده اند .
  • مخزن با استفاده از یک جک رفت و برگشتی بلند می شود و زاویه کج شدن ان 35 درجه است
  • شماره 1 : شیر مکش 4 اینچ که بصورت دستی کنترل می شود ودارای کوپلینگ توپ است که امکان اتصال سریع ان به شلینگ ها را فراهم می کند .
  • شماره 1 : شیر تخلیه 6 اینچ که بصورت پنیوماتیکی عمل می کند.
  • شماره 4 : شیر فشار شکن 5/2 اینچی با فشار مثبت که در بالای مخزن نصب شده است و درروی فشار مثبت 5/. بار تنظیم شده است .
  • شماره 3 : شیشه نشان دهنده سطح مایع در مخزن که در روی در پشت نصب شده است .
  • شماره 1 : لوله تمام نما از جنس آکریلیک که بعنوان نشان دهنده سطح مخزن مورد استفاده است.
  • شماره 1 : شیر توپی Ball valve 5/2 اینچی برای تخلیه آب

 

زیر شاسی = sub frame

  •  این بخش بین شاسی و مخزن مکش واقع شده است و از فولاد نرم با ضخامت 7 میلی متر EN 10025- S355j2+N mild steel   ساخته شده است .
  • این مخزن با استفاده از بست ها و پیچ ها و ورقه هایی بصورت عرضی وطولی و با مشخصه های سازنده خودرو به شاسی متصل شده است.

جهت بازوی تلسکوپی و تصب شلینگ مکش در بالای مخزن

  • نصب شلینگ مکش با قطر 6 اینچ و طول 15 متر  در بالای مخزن با ( بر اساس استانداردDIN 152 mm )
  • شلینگ از طریق بازوی تلسکوپی به داخل کانال هدایت می شود .
  • باز کردن و جمع کردن شلینگ مکش بصورت هیدرولیکی انجام می گیرد . همزمانی حرکت شلینگها  بین قرقره و بازوی تلسکوپی باید وجود داشته باشد .

حرکت های بازوی تلسکوپی عبارتند از :

  • چرخش 100 درجه ای در قسمت عقب مخزن با استفاده از موتور هیدرولیک
  • باز شدن تلسکوپ به طول 1200 میلی متر با استفاده از جک هیدرولیک
  • حرکت 30 درجه ای به بالا و 5 درجه ای به پائین با استفاده از جک هیدرولیک
  • شلینگ مکش با قطر 6 اینچ و طول 15 متر که با اتصال کوپلینگ برای طویل کردن شلینگ مورد استفاده است .

 

پمپ تخلیه :

از نوع : هیبون VTB840×1  ( پمپ مکشی چرخشی و خنک شونده با هوا ) شرکت سازنده : اینگرسول رند – فرانسه

  • ظرفیت هوای جریان یافته 6490 مترمکعب در ساعت حداکثر مقدار خلاء 90%
  • پمپ تخلیه با وسیله PTO دو تکه حرکت می کند . کلاچ این پمپ خلاء از نوع پنیوماتیک می باشد
  • شماره 1: صدا خفه کن خروجی
  • شماره 1 صدا خفه کن ورودی هوا
  • شماره 1 : فیلتر هوای مکشی که دارای توری هایی از جنس فولاد ضد زنگ می باشد .

شیر قطع کننده خلاء ( برای پرشدن بیش از حد)

 

  • شیر تخلیه اولیه که در بالای مخزن قرار گرفته است و شامل سیستم شناور توپی می باشد ..
  • شیر قطه کن ثانویه ( تله رطوبت ) که بین شیر اولیه و پمپ تخلیه قرار گرفته است .
  • و شامل سیستم توپی شناور است .

 

سیستم پمپ آب فشار بالا

هاملمن HDP196 ( پمپ پلانجری سه گانه ) ساخت شرکت هاملمن آلمان :

  • حداکثر فشاری تولیدی 185 بار
  • حداکثر جریان عبوری 440 لیتر در دقیقه
  • شماره 1 : رگلاتور فشار برای کنترل فشار بالا . که بصورت پنیوماتیکی کنترل می شود.
  • شماره 1 : فیلتر مکش از نوع میکرواسترینز با مش هایی از جنس فولاد ضد زنگ
  • پمپ آب با فشار بالا که که توسط محور دو تکه از PTO نیرو می گیرد و پولی این پمپ فشار از نوع کلاچ پنیوماتیکی است .
  • اتصال خط فشار هوا برای سریع تر تخلیه کردن آب باقی مانده در لوله های تخلیه پمپ پرفشار .

شلینگ کانال و قرقره آن

  • قرقره شلینگ در قسمت انتهایی ومخزن نصب شده است و برای شلینگی به قطر 4/1- 1  اینچ و طول حداکثر 120 متر در نظر گرفته شده است . و دارای مفصل چرخان و چرخ دنده هیدرولیک که می تواند برای باز و بسته کردن شلینگ و سیستم مفصل گردان Swiveling   180 درجه ای مورد استفاده قرار گیرد .
  • قرقره شلینگ برای شلینگ پرفشار  به قطر 4/1-1 اینچ و طول 200 متر در نظر گرفته شده است .
  • شلینگ های کانال از نوع بافتنی با بافت لاستیکی است .
  • علامت و نوع شلینگ های کانال . اکولوژی روغن های انتقالی 250 HD ساخت ترانسفر اویل ایتالیا

 

نازل های تمیز کننده فاضلاب

  • شماره 1 : نازل نفوذ کننده DN32  از نوع مثلثی . برای تمیزکاری های عمومی . وزن تقریبی :1 کیلوگرم جت جلویی : و عقبی مناسب برای کانالهایی به قطر 200 تا 400 میلی متر .
  • شماره 1: نازل سبک : برای تمیزکاری های عمومی و وزن تقریبی 3/1 کیلوگرم مناسب برای کانالهایی با قطر150 تا 300 میلی متر
  • شماره 1 : نازل گراناد از نوع سخت کار برای تمیزکاری عمومی و برداشتن شن با وزن تقریبی 6/5 کیلوگرم مناسب برای کانالهایی با قطر 200 تا 500 میلی متر
  • نازل گراناد سخت کار برای تمیزکاری عمومی و حذف شن با وزن تقریبی 5/9 کیلوگرم  و مناسب برای کانالهایی با قطر 300 تا 800 میلیمتر

PTO با محور تو تکه

            پی تی اوی  امسی از نوع دو تکه ساخت ایتالیا

پی تی او بین کاردان و شاسی قرار دارد .

درگیری شدن و آزاد شدن پی تی او از طریق اتاقک راننده انجام می گیرد .

 

تابلوی کنترل

تابلوی اصلی کنترل از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و در قسما راست و عقب خودرو واقع شده است و شامل بخش های زیر است :

برای سیستم مکش

-          درجه برای سنجش فشار هوا

-          دکمه درگیر کردن و جدا کردن پمپ خلاء

-          درجه نشان دهنده ساعت کاری برای پمپ مکش

سیستم آب پر فشار :

-          درجه برای نشان دادن فشار آب

-          دکمه درگیر کردن و جدا کردن پمپ آب پر فشار

-          ساعت نشان دهنده میزان کار برای پمپ پر فشار

-          آلارم هشدار دهنده پائین بودن سطح آب

 

سایرین

-          درجه برای نشان دادن فشار هیدرولیک

-          دکمه کنترل افزایش و کاهش سرعت موتور

-          کلید روشن و خاموش کردن پروژکتور

-          دکمه متوقف کردن در حالت اضطراری

-          کلید روشن و خاموش کردن سیستم

کنترل از راه دور کابلی . برای کنترل بوم مکش تلسکوپی که شامل :

-          دکمه کنترل بالا و پائین

-          دکمه کنترل چرخش

-          دکمه کنترل بیرون آوردن و داخل بردن

تابلوی کنترل قرقره شلینگ کانال شماره 1 شامل :

-          درجه برای نشان دادن فشار آب

-          اهرم کنترل هیدرولیک برای قرقره شلینگ شماره 1

 

کنترل دراتاقک راننده شامل :

دکمه درگیر کردن و جدا کردن PTO

 دکمه روشن و خاموش کردن آژیر هشدار دهنده چرخان

 

رنگ آمیزی

سطوح فولادی شن پاشی =  Sand blast شده اند.

-          پوشش اولیه دو لایه از اپوکسی بعنوان زیر ساز برای همه سطوح رنگامیزی شده مورد استفاده قرار گرفته.

-          پوشش نهایی

-          دو لایه اپوکسی پرداخت شده برای داخل مخزن

-          دو لایه پوشش پرداخت شده اکریلیک برای رنگامیزی قسمت خارجی به رنگ سبز

-          چهارچوب های کمکی ، پمپها لوله ها پوشش کناری پمپ ها به رنگ سبز

 

لوازم جنبی استاندارد :

-          شماره 1 : سینی های ذخیره در باز در دو طرف مخزن و ساخته شده از فولاد نرم

-          شماره 1 : سینی ذخیره دربسته در قسمت راست مخزن و درست شده از فولاد نرم.

-          شماره 1 : لامپ های کاری در قسمت عقب مخزن

-          شماره 1 : لامپ دستی

-          شماره 2: درپوش کناری در قسمت پمپ

-          شماره 2 : گلگیر پلاستیکی سیاه برای چرخهای عقب

-          شماره 1 : مخزن آب  شستشوی  دست ها با ظرفیت 3 لیتر و صابون

-          گاردهای کناری برای دوچرخه

-          شماره 2 علائم منعکس کننده در قسمت کناری و عقب خودرو

-          شماره 1 : آتش خاموش کن ( به وزن 6 کیلوگرم) با جعبه نگهدارنده

-          شماره 1: لامپ های چرخان زرد رنگ در قسمت عقب مخزن .

-          شماره 4 : شلینگ به طول 3 متر با سر دو گانه برای اتصال سریع

-          شماره 1: نازل مکش از جنس استیل با یک سر که بسرعت متصل می شود .

-          شماره 4: شلینگ مکش 3 متری باسرهای دوگانه برای اتصال سریع

-          شماره 1: نازل مکش 1 متری با یک سر برای اتصال سریع

-          شماره 2: مجموعه دفترچه های تعمیر و نگهداری و نحوه کارکرد دستگاه به زبان انگلیسی

.................................10 شهریورماه 1394

Drive shaft = میل گاردان

Swiveling = سیستم مفصل گردان

 

/ 0 نظر / 71 بازدید