چند روزیه که پراید مدل87 اب کم میکنه ...

چند روزیه که پراید مدل87 اب کم میکنه ...

چهارشنبه، ٢۸ تیر ۱۳٩۶  - ٧:۱٠ ‎ب.ظ 

 علت کم شدن آب رادیاتور ماشین

باسلام چند روزیه که ماشینم (پرایدمدل87) آب کم میکنه یعنی دویاسه روزی یک بارباید یک لیتریا شایدم بیشتراب رادیات بریزم توماشین.    رفتم پیش تعمیرکارمیگه ازلوله فلزی ورودی بخاریت هستش چون لوله چندسال روماشینه وله شده وآب ازش میریخت درضمن لوله جنتشوهم عوض کردم  میخواستم بدونم احتمال داره ازجای دیگه باشه یانه؟ بعدمیخواستم بدونم اسم این لوله فلزی بخاری دقیقاچیه؟  باتشکرمرسی

نویسنده: محمد [j_mohammad19@yahoo.com

پاسخ:

سلام محمد اولا اگه این ماشین از اول دست خودت بوده  یا حتی اگه فقط  یکی دو سالی هست  که اونو داری ...خودت مقصری ...

چون باید تو این مدت حتماً آب  رادیاتور رو عوض می کردی و توش آب  مقطر و ضد یخ  می ریختی . ..

به احتمال زیاد پوسیدگی لوله های بخاری هم بخاطر همینه که آب رادیاتور رو عوض نکردی شایدم آب معمولی توی رادیاتور ریخته بودن !  .. 

بخرحال اون لوله هایی که گفتی هم اسم خاصی نداره ..

بخاری ماشین یه چیزی شبیه  همون رادیاتوره با این تفاوت  که اب جوش میاد از موتور میاد  توش و یه  پروانه ای پشتش نصب شده که  بهش باد می زنه .. و این هوا گرم تولید شده رو وارد اتاق ماشین می کنه

یکی از دلایل کم کردن آب رادیاتور و یکی از علل  نشتی های سیستم خنک کننده  هم می تونه  همین نشتی رادیاتور  باشه ... و به احتمال زیاد جای دیگه مشکل نداره

ولی اگه ماشینت جوش میاره  بهتره که رادیاتورش رو عوض کن ...و خیالت راحت بشه چون توش رسوب گرفته و باید شستشو یا عوض بشه هرکدومش که امکان پذیره . ماشین مدل 87 یعنی 9 سال از عمرش می گذره و بهترین کار اینه که رادیاتور اصلیش رو عوض کنی . زیاد هزینه ای نداره

نویسنده: محمد توکلی - ۳/۵/۱۳٩۶ - ٩:٢٠ ‎ق.ظ

و نکته  آخر اینکه یادت باشه که حتما اب رادیاتور ماشین  رو باید هر سال عوض کنی  ...اگه نه نتیجه اش همین مشکلاتیه که الان داری  ...

و جنت ها هم باید قبل از اینکه پاره بشه ...و توی راه بذارتت همه رو باید عوض کنی . اینها هزینه زیادی نداره ولی باید حتما انجام بشه چون می تونه مشکل ساز بشه

من اگه یه پراید مدل 87 بخرم همون روز اول می برم همه این سرویس هاش رو انجام میدم . مثه عوض کردن آب رادیاتور و تعویض روغن موتور و گیربکس ... روغن ترمز و لنت ها و تسمه تایم و حتی اگه لازم باشه و ماشین کیلومتر زیادی رفته باشه ( چون ماشین 9 سال از عمرش می گذره دست کم 270 هزار کیلومتر رفته و با این کیلومتر باید سر سیلندر باز بشه حتی اگه مشکلی نداشته باشه و واشر سر سیلندر تعویض شده و رینگ پیستونها عوض بشه ...

همه این سرویس ها شاید یه میلیون نشه ولی خیالت رو برای همیشه راحت می کنه و یه ماشینی داری که می تونی گازش رو بگیری و از اینخا تا سرخس و مشهد یا تبریز و بازرگان یا جاسک و چابهار بری !

.................نوشته محمد توکلی – چهارشنبه 11 مرداد ماه 1396 – ممکو

/ 1 نظر / 107 بازدید