بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


گزارش بازرسی از خودروهای آتش نشانی :

Wednesday, May 23, 2007

 

گزارش بازرسی از خودروهای آتش نشانی :

 E-ONE  از 12 تا 15 ماه آوریل 2007

 

 

در طی این برنامه از خودروهای زیر بازدید بعمل آمد :

 کنبری/ ایی وان  مجهز به نردبان شماره 16405

کنبری / ایی وان چند منظوره شماره های 16399 و 16400

کنبری / ایی وان مجهز به پودر شماره های 16403 و 16404

 

 

 نتیجه بازدید نشان داد که خودروها در اثر بخارات گاز کلر و نمک   که از واحد انباشت نمک و واحد کلر آلکالی به سمت ایستگاه آتش نشانی  متصاعد می شوند به شکل خیلی شدید و نامطلوبی دچار خوردگی شده اند . جهت وزش باد به گونه ای است که اغلب اوقات از سمت دریا می وزد و با ضمن عبور از روی واحدهای کلر و نمک به سمت ایستگاه آتش نشانی ادامه می یابد به گونه ای که در طی 24 ساعت شبانه روز ؛ خودروهای آتش نشانی موجود درایستگاه در معرض این بخارات خورنده قراردارند و به همین جهت وضعیت کلی همه این خودروها ( به استثنای خودروی مجهز به پودر) در حالت خیلی اسف انگیز و نامطلوبی قرار دارد .

خودرو آتش نشانی مجهز به نردبان :

استفاده ازاین خودرو برای موارد اضطراری غیر قابل اطمینان است و در حال حاضر  سیستم های پشتیبانی اضطراری آن بطورکامل کار نمی کنند و درصورت از کار افتادن باطری یا موتور خودرو , نردبان و ماشین آتش نشانی قادر به کار نیستند .

لازم است که به هنگام از کار افتادن موتور ماشین دو موتور برقی اضطراری آن در سرویس قرار گیرند که در حال حاضر دچار نشتی روغن هیدرولیک بوده و کار نمی کنند .

به هنگام از کار افتادن باطری ماشین لازم است که دستگاه کنترل دستی در سوریس قرار گیرد که از کار افتاده است و این وضعیت خیلی خطرناکی است

و دو سیستم پشتیبانی آن نیز باید در اسرع وقت تعمیر شوند .

ضمن اینکه  قطعات متحرک نردبان ماشین همیشه باید گریسکاری  تا باعث ایجاد سائیدگی در کشوها و ریل های لغزشی نشود . تمامی این کشوها دچار سائیدگی شده اند و باعث شده است که چهارچوب این نردبان ها به یک سمت متمایل شود و به همین جهت این کشوها باید تعویض شوند .

کناره های نردبان که که در داخل کشو می لغزد لازم است   از نظر صدمه دیدگی و سایش مورد بازرسی قرار گیرد و هر گاه تعمیری لازم داشت محل را ابتدا تمیز نموده و با استفاده از یک لایه از اسپری سفید گریس با پایه لیتیم بپوشانید .

تمام نشت بندها و شوینده هایی که بر روی یا داخل  مجرای آبی نردبان  قرار دارند شدیدا نشت می دهند و لازم است که تعویض شوند . و پس از این کار راههای آبی با استفاده از گریس با پایه لیتیم آغشته شوند

کابل ها و قرقره ها ی که براذی بیرون کشیدن و داخل بردن نردبان مورد استفاده هستند باید تمیز شوند و از نظر سائیدگی و صدمه دیدگی مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت لزوم تعویض شوند .

 نشت بندهای سیلندر هیدرولیک بیرون کشنده دچار نشتی هستند و باید تعویض شوند .

پین های  اتصالات و کشویی های جک نیاز به بازرسی دارند مقدار کمی لقی در این پین ها وجود که باعث شده است خودرو به هنگامی که نربان بطور کامل بیرون می آید کمی به چپ یا راست  انحراف پیدا کند .

 

تمام گیج های فشار پمپ ها روی  تابلوی  مدتهاست که زا کار افتاده اند این گیج های و نشان دهنده ها درواقع چشم اپراتور و متصدی کار با ماشین هستند و در این حالتی که ماشین دارد مثل این است که اپراتور با چشم بسته با دستگاه کار می کند . و این می تواند منجر به بروز وضعیت های خطرناکی شود . مطمئنا اگر شلینگک های دستی که با آنها کار می شود اگر فشارشان بیش از اندازه شود غیر قابل کنترل خواهند بو.د !

تمامی گیج ها و نشانگر ها باید تعویض شوند و خود پمپ و نشانگرهای آن باید کالیبره گردند .

باطری دستگاه دو بار در گذشته دچار اشکال شده است و رله ای که برای کنترل بار کار گذاشته شده است صدمه دیده است و در حال حاضر باطری بطور مستقیم به دینام متصل شده است و به همین جهت بعد از اینکه مدتی کمی از کارکردن موتور گذشت ؛ باطری سر ریز می شود و همین امر باعث می شود که کلید قطع کننده (برکر ) بیش از اندازه گرم شده و قطع شود و توان   را از pto  به نردبان را قطع کند . وقتی این واقع رخ دهد امکان هیچ کنترلی بر روی نردبان وجود ندارد . . رله کنترل باید تعویض شود . در غیر اینصورت این امر می تواند منجر به بروز وضعیت های خطرناک در مواقع اضطراری شود .

تسمه ها نیاز به تعویض دارند

درحال حاضر این خودرو باید از سرویس خارج شود .

خودروهای چند منظوره :

این دو خو.درو دارای یک شیر اصلی بر ای کنترل هستند . این شیرها بصورت برقی عمل می کنند در حال حاضر این شیرها عمل نمی کنند و هیچگونه قطعات یدکی برای تعمیر آن وجود ندارد .

و به همین جهت  اداره آتش نشانی اقدام به نصب یک شیر دستی بین خط تغذیه مانیتور  نموده است . این امر باعث شده که مانیتور به اندازه 45 سانتی متر بالا بیاید و امکان گرفتن آن را با دست برای اپراتور مشکل کرده است .

این شیرهای الکتریکی باید تعمیر و تعویض شوند تا این امکان که مانیتور توسط اپراتور به تنهایی اداره شود وجو.د داشته باشد

 نشتی مانیتور ازطریق  اورینگ نشت بندی کننده شدید است و این نشت بند باید تعویض گردد .

تمام عملکردهای تابلوی پمپ ها باید باید چک شود و در صورت نیاز تعمیر گردد  .

اتصالات شلینگ های تغذیه کننده به مانیتور باید با  اتصالات چرخشی تعویض شوند .

این باعث می شود که از تاب خوردگی شلینگ ممانعت شود .

یک سری تابلوهای برقی بر روی دستگاه وجود دارد که باید رد مقابل وضعیت آب و هوایی مورد محافظت قرار گیرند . این تابلوها نیاز دارند که بسته باشند . در این حال حاضر اینگونه دنیست و باعث شده است که به قطعات الکتریکی صدمه وارد شود .

تسمه ها نیز نیاز به تعویض دارند .

خودرو مجهز به پودر :

این خودرو در شرایط مطلوبی است . اما خودرو شماره 16404 ترمزهایش مشکل دارند و این کار باید بلافاصله انجام گیرد .

تذکر و توصیه :

با در نظر گرفتن ملاحظات بالا ما پیشنهاد می کنیم که این خودروها را از سرویس و درصدد انجام تعمیرات کلی بر روی  آنها باشید تلاش زیادی باید صورت گیردتا این خودروها به روز شوند .

 در حال حاضر به اندازه کافی قطعات یدکی برای تعمیر این دستگاهها وجود ندارد . اغلب قطعاتی که اخیرا سفارش داده شده است برای تعمیر مورداستفاده قرار گرفته اند و این بدان معناست که باید قطعات یدکی زیادی سفارش داده شده است .

قطعات ریز از قبیل اتصالات برقی , سیم های رابط آب و هوا ؛ شیرهای مانیتور, نشت بندها و اروینگهای مانیتور , فشار سنج و اجناسی که برای نردبان لازم است باید سفارش داده شوند . بسیاری از اقلامی که باید تعویض یا تعمیر شوند هنوز دریافت نشده اند . و بعد از مدتی که این اقلام وارد شدند بخش تعمیر و نگهداری باید فهرست جدیدی از اقلامی را که نیاز دارد تهیه و سفازش دهد .

در صورتی که امکان دارد جهت ایستگاه آتش نشانی به اندازه 180 درجه چرخش داده شود . و کناره های ان بصورت دیوار بالا آید . و در صورت امکان گذرگاهی از سمت چپ در نظر گرفته شود تا از آن برای خروجی ایستگاه آتش نشانی  استفاده شود اگر این کار امکان داشته باشد ایستگاه آتش نشانی از سه طرف ( عقب – چپ و راست ) بسته می شود و نیازی به نصب درب بصورت مسقیم وجود ندارد . این کار  باعث می شود که  بصورت عمده از در معرض  هوا قرار گرفتن ایستگاه نشانی جلوگیری شود .

آموزش باید در برنامه قرار گیرد :

با انجام
اموزش های مناسب مهارت های لازم را می توان تا بالاترین سطوح کسب کرد این امر باعث می شود که استفاده از ماشین های آتش نشانی با ایمنی و بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و از این طریق هزینه های تعمیر و نگهداری هم پائین می آید . و عمر کاری دستگاه هم افزایش پیدا کند . تعمیر و نگهداری مناسب و آموزش های درست به مفهوم  کاهش هزینه های تعمیراتی است .

ما با اطمینان کامل این اطلاعات را در اختیار شما قرار دادیم . در صورتیکه سوالی در این مورد دارید لطفا مضایقه نکنید و با تماس بگیرد

با تقدیم احترام

 مدیر فروش بخش ماشینهای آتش نشانی کانبری

رکس هابل

 

.........................................محمد توکلی  /3/1386 BIPC

 

ضمنا  من هم توصیه هایی برای  این آقایانی که خیلی خودشان را فنی و با اطلاع تصور می کنند سوال می کنم که شما خودتان این قدر عقل اتان کارنمی کند که دستگاههای گرانقیمت و حساس آتش نشانی را صدها میلبون ارزش دارند و این همه برای شرکت اهمیت دارند نباید در مجاورت واحد نمک و جنوب شرکت کیمیا قرار دهید ؟

  ( آنهم شرکت کیمیایی که خوردنده ترین گازها را در هوا پخش  می کند و تمامی استراکچرها و سازه هایش دچار خوردگی شدید است )

 تا نیازباشد که  یک نفرخارجی  بیاید و او این مطلب ساده را به شما گوشزد کند ؟

بگذریم از اینکه نگهداری دستگاه هم به گونه ای بوده است که حتی گریسکاری ساده ریل های نردبان آن انجان نگرفته ! این تعمیر و نگهداری موضوعات عمومی هستند و مختص به دستگاه خاصی نیستند

 لازم  می دانم به همه شماها توصیه می کنم که کمی از این ادعاها و توهمات خود بکاهید و به دانش و دقت اتان اضافه کنید و گرنه این  گونه اداره کردن کارها هنری نیست و  از هر شخص  عادی و ناواردی هم بر می آید !

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0