بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


جلوگيري از خرابي واشر سر سيلندر و سيستم خنك كننده

PREVENTING CYLINDER HEAD GASKET AND COOLING SYSTEM FAILURES

One of the most important parts of the cooling system is also the most invisible

جلوگيري از خرابي واشر سر سيلندر و سيستم خنك كننده :

يكي ازمهم ترين بخش هاي سيستم خنك كننده كه نامريي ترين بخش هم هست !

واشر سر سيلندر براي ايجاد نشت بندي بين سر سيلندر و بدنه موتور هاي بنزيني و گازوئيلي مورد نياز است . اين واشر يكي زا اجزاي مورد نياز در هر موتوري است و و عملكردهاي مختلفي را هنگام كار موتور بر عهده دارد .

واسر سر سيلندر مي بايست كه محفظه احتراق را كه داغ ترين قسمت موتور است و بيشترين درجه حرارت وفشار را تحمل مي كند از ساير قسمت ها نشت بندي كند . اين واشر بايد نشت بندي لازم را در برابر هوا ، مايع خنك كننده (آب رادياتور ) محفظه احتراق و روغن موتور كه بترتيب درجه حرارت و فشار زيادي را دارا مي باشند بعمل  آورد .

طراحي واشر سر سيلندر و مواد مورد استفاده در ساخت آن بايد به گونه اي باشند كه بتوانند مقاومت شيميايي و گرمايي لازم را در برابر گازهاي توليد  شده در  محفظه احتراق و ساير مواد  شيميايي ؛ آب خنك كننده و مواد موجود در آن و روغني كه در موتور استفاده مي شود داشته باشند .

واشر سر سيلندر هنگامي كه بر روي موتور نصب شده است يكي از مهم ترين اجزاء در كل ساختار موتور محسوب مي شود . باعث حمايت سر سيلندر در برابر وضعتي كاري موتور مي گردد . و به همين جهت لازم است كه بتواند در برابر نيروهاي گرمايي و ديناميكي كه به سر سيلندر وارد مي شوند مقاومت داشته باشد .

اينكه چه نوع واشر سر سيلندري مورد اسافاده قرار بگيرد بستگي به نوع و طراحي موتور دارد . از موتورهيا تك سيلندر بنزيني گرفته تا موتورهاي بالاي  12 سيلندر ديزلي  كه داراي توربو شارژ يا سوپر شارژ هستند ماده مورد استفاده و نوع طراحي واشر سرسيلندر مي تواند متفاوت بوده و  تاثيري شگرف بر روي عملكرد و عمر موتور داشته باشد .

هر كاربردي ، واشر منحصر بفرد خود را مي خواهد تا بتواند شرايط خاصي را كه براي آن موتور لازم است فراهم آورد . و بايد مواد شيميايي كه رد موتور توليد مي شوند بررسي گردند تا واشر متناسب با آن را كه مقاوم باشد از فلز مناسب بسازند .

رايج ترين فلزاتي كه براي ساخت واشر سر سيلندر مورد استفاده قرار مي گيرند به شرح زير است :

  • فولاد و فولاد ضد زنگ از درجات مختلف و با شكلهاي گوناگون
  • اليافي كه بر اساس مواد تركيبي (كامپوزيت ها ) ساخته شده اند .
  • گرافيت با چگالي هاي متفاوت
  • موادذ شيميايي مانند پلي تترا فلورو تيلن ، سيليكون ، نئوپرن ، رزين هاي پليمري و ساير مواد .

 

HOW TO PREVENT HEAD GASKET FAILURES CAUSED BY ENGINE OVERHEATING

چونه از سوخت واشر سر سيلندر كه ناشي از گرم شدن بيش از اندازه موتور است جلوگيري كنيم ؟

چه وقت موتور گرم مي شود ؟

ادامه دارد ...

........................

منبع :

http://www.arrowheadradiator.com/preventing_cylinder_head_gasket_and_cooling_system_failures.htm

 

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0