بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


رفع عیب از تراک AT-12-05

رفع
عیب از سیستم ترمز تراک
AT- 12-05

بانک ماشین آلات 25 خرداد ماه
1395

امروز دو تا از سرویس کارهای
تعمیرگاه اومده بودند بانک ماشین آلات که از سیستم ترمز تراک AT- 12-05 رفع عیب کنند . تقسیم
کننده هوا که بعد از مخزن باد قرار می گیرد نشتی می داد و ترمز به اصطلاح باد پر
نمی کرد و چون امکان ترمز گرفتن نبود . همون قطعه تقسیم کننده رو از روی ماشین باز
کردند و با خودشون بردند که تعمیر کنند .

شیر تخلیه
آب مخزن باد تراک

در این میان وقتی  شیرهای خروجی مخزن های باد رو چک کردم و پائین
کشیدم شاید نزدیک به یه لیتر آب ازشون خالی شد به همراه رسوبات و چربی و لجن مانند
...!  خب با این وضعیتی که مخزن هوای
دستگاه داره تعجبی داره اگه تقسیم کننده هوای اون از کار بیفته ؟!  چرا نباید هر از چند گاهی این شیر تخلیه باز
بشه و محتوایاتش تخلیه بشه تا این جور به ماشین صدمه نزنه و هزینه و تعمیرات اضافی
روی دست شرکت نذاره ...؟!

در وهله اول این وظیفه راننده است
که مرتب و مثلا چند روز یکبار حلقه شیر رو پائین بکشه تا آب های ناشی از کندانس
هوای درون مخزن تخلیه بشه ... آیا واقعا انجام کار که حتی یه دقیقه هم طول نمی کشه
تا این اندازه مشکله ؟  نه مشکل نیست ولی
راننده در قید نیست و بقول دوستمون دلش نمی سوزه ... و این مشکلیه که همه جای
جامعه ما و در میان شرکت های دولتی وجود داره که شخص دلش نمی سوزه ... و با همین
سهل انگاری و بی قیدی به شرکت و اموالش صدمه می زنه ...

تعمیرکار می گفت که راننده این
تراک رو دقیقا می شناسه ... وقتی ماشین مشکلی پیدا می کنه اونو تعمیرگاه نمیاره
... چون میگه اگه اینکار رو بکنم نمی تونم اضافه کار بایستم ! یعنی ایشون برای چند
ساعت اضافه کار که چند هزار تومن بیشتر نمیشه حاضره صدها هزار تومن به شرکت صدمه
بزنه ...  ناظر و مدیر و سرپرستی هم نیست
که یقه این آدم رو بگیره و بگه چرا این کار رو می کنی ؟ ( آدام اسمیت بیچاره در
دویست سال پیش درست می گفت که دولت کارفرمای خوبی نیست ! مدیریت دولتی همینه ..

قطعه رو باز کردند و بردند تا
ببینیم چند روز دیگه این قطعه درست میشه یا نمیشه یا مجبور میشن یه نمونه نو اش رو
بگیرن و این بروند یکی دو هفته ای طول می کشه و تراک هم باید زیر  آفتاب خاک بخوره ... و بدون استفاده رها بشه
چون ترمز نداره !

PMM چک لیست های دستگاهها

سال گذشته چندین ماه هر روز وقت
میذاشتم تا چک لیست ها یا همونPMM دستگاههای
مختلف از تراک تا کرین و لیفتراک رو ترجمه کردم ترجمه اون همه مطالب پراکنده  خیلی وقتم رو گرفت و کار خسته کننده ای بود .
ترجمه ها رو هم برای برنامه ریزی خوارزمی فرستادم .

ولی نسخه اصلیش روی کامپیوتر خودم
بود تا یه روز اومدم دیدم کامپیوترم رو برداشتند! مدتها از این موضوع گذشت تا
امروز که میلاد اومده بود دنبال این چک لیست ها .. رفتم سراغ کامپیوتر ک گفتن اونو
دادن به آقای موسوی ایمنی و منم رفتم دیدم خوشبختانه مطالب منو دست نزدن و هنوز
اونجا هست همه رو ریختم روی فلاش و خلاصه نجاتشون دادم ... ( یعنی حاصل زحمت های
چند ماهه من داشت راحت پاک میشد می رفت ! )

 اینه که تو این دیار کسی برای ترجمه و علم و
اینجور چیزها ارزشی قائل نیست ... اینها کار حساب نمیشه ... در حالیکه این کاری که
من کردم تا حالا تو شرکت کسی نمونه اش رو انجام نداده ..البته یه نسخه اونو هم روی
شبکه اینترنت گذاشتم ولی همون هم زیاد قابل اطمینان نیست و ممکنه مثه اون مطالب
قبلی وبلاگ رو مسدود کنن و از دست بره

................م.ت 25 خرداد ماه
1395 - KHBIPC

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0