بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


 

Monday, September 07, 2015

پاره شدن جنت ( شلینگهای  اتصالی موتور به رادیاتور و بخاری ) و سوختن واشر سرسیلندر

ماجرا از این قرار است که همکار ما با مهمانهایش از ممکو عازم دیلم شده بود که بین راه در هندیجان جنت (شلینگ آب ) بخار می ترکد آب ماشین به بیرون می ریزد و بخاطر داغ شدن بیش از اندازه موتور ، واشر سر سیلندر می سوزد و ماشین رو همانجا متوقف می کنند و باقی قضایا که باز کردن سر سیلندر و تعویض سر سیلندر و یه تعمیر پر هزینه که بالای یک میلیون تومن  خرج برداشت !

همه این مشکلات و پرداختن هزینه ها بخاطر سهل انگاری هایی است  که راننده ها دارند . به این معنی که :

  • ·         قبل از حرکت ، ماشین را چک نمی کنند
  • ·         به هنگام رانندگی به دمای آب موتور و بطورکلی به درجه های جلوی داشبرد توجه نمی کنند.
  • ·         فرق بین ماشینی که 100 هزار کیلومتر رفته و ماشینی که صفر کیلومتر را درک نمی کنند
  •  

وقتی ماشینی 100 هزار کیلومتر راه رفته باشد باید خیلی از بخش های آن چک شود و در صورت لزوم تعویض شوند از جمله همین شلینگهای اتصالی موتور به رادیاتور ( که در زبان کوچه بازاری به آن جنت میگن ) حتی بنظر من باید رینگ و پیستونهای این ماشین را باید عوض کرد .

حالا وقتی راننده بی دقت است و این چک کردن ها را انجام نمی دهد واز آن بدتر فقط ماشین را گاز می دهد و حتی نگاهی به درجه حرارت داشبرد نمی کند خب واضح است که این وضعیت پیش می آید

همین پاره شدن یکی از این جنت ها و خالی شدن آب رادیاتور و اطراف موتور فقط ظرف چند دقیقه و حتی گاهی چند ثانیه منجر به سوختن واشر سرسیلندر می شود که این وضعیت خسارت های فراوانی را ایجاد می کند که کمترین آن باز کردن سر سیلندر و کف تراشی آن و تعویض واشر سرسیلندر و حنی گاهی تعویض سر سیلندر است !

پیشگیری از سوختن واشر سرسیلندر

برای پیشگیری از سوختن واشر سرسیلندر باید  از داغ کردن موتور جلوگیری شود با رعایت نکات زیر :

1-      بطور مرتب آب رادیاتور را وقتی ماشین خاموش است  چک کنید

2-      همواره و به هنگام رانندگی چشمتان به درجه نشان دهنده آب ( آمپر حرارت موتور ) باشد و به محض اینکه دیدید که دمای موتور دارد بالا می رود سریعاً خودرو را متوقف کرده و علت را جویا شوید .

3-      حتما قبل از مسافرت بخش های مختلف سیستم خنک کننده از جمله جنت ها و تسمه پروانه را چک کنید

4-      باید قبل از مسافرت کلیه قطعات مربوط به سیستم


اگر همین کارهای ساده و کم هزینه را انجام دهید مطمئن باشید که امکان سوختن واشر سرسیلندر را تا حد زیادی کم کرده اید . ضمن اینکه خودروهایی شبیه سمند و پژوی 405 و اغلب خودروهای وطنی بعد از 3 چهار سال کار کردن لازم است که سر سیلندرشان باز شود و واشر آن تعویض گردد چون این واشر بعد از سه چهارسال کار کردن ضعیف شده و و متسعد سوختن می شود .

..............نوشته : محمد توکلی – 16 شهریورماه 1394 – ممکو

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0