بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


افزودني هاي جايگزين گوگرد

Sunday, May 29, 2005

افزودني هاي جايگزين گوگرد

1-   شرح كلي محصول : باعث بهبود روانكاري در سوخت هايي كه ميزان گوگرد آنها پائين است مي شود .

 چون گوگرد مانند يك روان كننده عمل مي  كند به همين جهت سوختهايي كه ميزان گوگرد آنها پائين است  باعث سائيدگي بيشتر موتور مي شوند . و به همين جهت سوختهايي كه گوگرد آنها پائين اسن بايد بطور مستمر با اضافه كردن افزودني هايي اين اشكال را بر طرف كرد.

محصول فوق رد دو شكل و با دو غلظت موجود مي باشد :

·       افزودني  جايگزين گوگرد  كه مناسب براي استفاده در اتومبيلهاي سواري است .

·       افزودني  تغليظ شده جايگزين گوگرد كه ماسب استفاده در وسائل نقليه سنگين و كاميونها است .

2-   مشخصات :

·       باعث بهتر شدن عملكرد موتور مي شود .

·       كمبود روانكاري كه ناشي از استفاده از سوختهاي با گوگرد پائين است  را جبران مي كند .

·       بهينه كردن كارآيي احتراق .

·       رسوب زدايي از انژكتور سوخت

·       تميز كردن و باز كردن مسير انژكتورهايي كه گرفتگي دارند .

·       كاهش ميزان انتشار آلاينده ها به مقدار 67% در حالتي كه موتور در جا كار مي كند و 50% به هنگاميكه موتور در حالت شتاب گرفتن است

·       كاهش انتشار هيدروكربنها تا 66% به هنگام در جا كار كردن موتور و بالاي 50% به هنگام شتاب گرفتن .

·       صرفه جويي در مصرف سوخت به ميران 5%

·       روانكاري و محافظت از انژكتورها .

·       كاهش ميزان رسوبهايي كه در داخل موتور صورت مي گيرد .

·       جلوگيري از نياز به تعميرات پر هزينه و كاهش زمان از سرويس خارج بودن دستگاه .

·       سازگار با همه انواع سوخت هاي ديزل و همه قطعات موتور ديزلي .

3-   موارد كاربرد :

·       اتومبيل ها

·       تراكتور

·       اتوبوس

·       كاميون

·        همه انواع موتورهاي ديزلي ثابت و متحرك

.................................................................................... م. ت 8 خرداد 1384

 

Sunday, May 22, 2005

 

OIL ADDITVES- CRC

 

  افزودني هاي روغن :

افزودني هاي تميز كننده  موتور

اضافه كردن مواد افزودني به روغن كاري است كه تقريبا در همه انواع روغنهاي مورد استفاده در ماشين ها قرار مي گيرد وامروزه كمتر مي توان روغني را پيدا كرد كه بطور خلص از مواد با پايه معدني و يا نفتي گرفته شده باشد حد اعلاي اينگونه روغنها ؛ روغنهاي تركيبي يا سنتتيك مي باشند كه فرمول بندي آنها كاملا مصنوعي و بر پايه افزودني هايي است كه سبب دوام بالا ي روغن مي شوند بطوريكه گاهس فاصله تعويض روغن خودرو به ازاي هر 100 هزار كيلومتر يم مرتبه صورت مي گيرد .

بايد مشخص شود كه اين افزودني ها چه چيزي اضافه تر از افزودني هايي كه بطو.ر معمول در  روغنهاي موتور و هيدروليك وجود دارند بيشتر دارند . چون امروزه اكثر اين روغنهاي حاوي مواد ضد خوردگي و ضد رسوب و نظاير آن هستند . 

 

اين نوع افزودني چند منظوره مي باشد  و به منظور مخلوط كردن با روغن موتور ساخته شده است و داراي تركيبات آلي –فلزي مي باشد كه به همراه روغن هاي پارافيني با خلوص بالا ارائه داده شده است .

خصوصا براي كاربرد در خودروهايي كه ميزان توقف – حركت انها زياد است تريلر ها و كاروانهايي كه به منظور گشت و گذار مورد استفاده قرار مي گيرند  و سايرموتورهايي كه در شرايط  سخت كار مي كنند مناسب مي باشد .

....................................................................................

مشخصه ها :

·       سازگار و داراي قابليت بالا براي كار با انواع موتور .

·       بهبود حداكثر كارآيي و عملكرد موتور .

·       كاهش تشكيل لجن و موم و رسوب بر روي پيستون .

·       كاهش اصطكاك داخلي و فرسودگي موتور .

·       چلوگيري از اكسيد شدگي و فرسودگي مستمري كه د رموتور وجود دارد .

·       ارائه بهترين خاصيت ضد زنگ و ضد خوردگي براي اجزاي داخلي موتور .

·       پاك نگه داشتن موتور و سبب آرام و يكنواخت كار كردن موتور شدن .

·       باعث مي شود كه عمر كاري روغن زياد شده و دفعات تعمير و نگهداري آن كاهش پيدا كند .

·       باعث احتراق بهتر و صرفه جويي در مصرف سوخت مي شود .

·       سازگار با همه انواع روغنهاي مورد استفاده در موتور از جمله روغنهاي سنتتيك و انواع روغنهاي توربو .

..................................................................................

كاربردها :

·       موتور گازي

·       اتومبيل

·       كاميون

·       اتوبوس

·       قايق ها

·       تجهيزات كشاورزي و باغباني

·       موتورهاي ساكن و متحرك .

...............................................................................................1خرداد 1384

Sunday, May 22, 2005

 

افزودني سوخت ديزل :

 

 DIESEL ADDITIVE- CRC

 

استفاده از مواد افزودني در سوخت ها خصوصا در مناطقي مثل ايران كه كيفيت سوخت و گازوئيل پائين است  مي تواند مفيد باشد البته بايد بررسي شود كه آيا مواردي را كه سازنده بعنوان مزايا ذكر كرده است تا چه در عمل ، واقعيت دارد . در ايران ميزان گوگرد موجود در گازوئيل بسيار بالاست و بهترين نوع گازوئيلي كه در ايران توليد مي شود حاوي 500PPM  گوگرد است ( اكثر گازوئيل توليد ي حتي بيش از اين مقدار گوگرد دارد !) در صورتيكه ميزان مجاز آن طبق قوانين زيست محيطي اتحاديه اروپا زير 50PPM  است ! به همين جهت بيشتر سائيدگي موتور  ناشي از همين گوگرد بالايي است كه در سوخت وجود دارد و بعيد بنظر مي رسد با افزودني ها بتوان آن را بهبود بخشيد رد مورد كاهش انتشار گازهاي آلاينده هم مانند گازهاي : NOx و CO و HC و ذرات معلق هم همانگونه كه قبلا اشاره شد بايد اين مواد را در عمل آزمايش كرد تا در صورت نتيجه بخش بودن از آنها استفاده شود . و نبايد  صرفا به ادعاهاي سازنده اكتفا كرد . بصورت ازمايش مي توان اينها را خريداري كرد .

آنچه طبق گفته سازنده در اين نوع افزودني ها وجود دارد به قرار زير است :

 

افزودني هاي كه به سوخت ديزل اضافه مي شود :

·       كاهش تشكيل رسوب بر روي نازلهاي انژكتور

·       بهينه كردن راندمان سوخت

·       افزايش ميزان ستان از 2 به 5 ( هيدروكربني با فرموا : C16H24 )

·       بهبود وضعيت احتراق در هنگام سرد بودن موتور و قبل از گرم شدن كامل آن

·       كم كردن زمان تاخير احتراق

·       كاهش ضربه در موتور ؛ سر و صدا و احتراق غلط و وارد آمدن شوكبه موتور كه سبب كاهش عمر موتور و سائيدگي آن مي شود .

·       باعث كار كردن آرام تر و يكنواخت تر موتور مي شود و عمر آن را طولاني تر مي كند .

·       از تشكيل زنگ در سيستم توزيع سوخت موتور و مخزن ذخيره آن جلوگيري مي كند

·       پايداري سوخت د ربرابر اكسيد شدن را بيشتر مي كند .

·       تحمل  موتور در برابر وجود آب را بيشتر مي كند

·       احتراق سريع تر و كامل تري را ايجاد مي كند .

·       ميزان انتشار اكسيد هاي نيتروژن را مونو اكسيد كربن و هيدروكربن و ذرات معلق ( دود سياه و دوده ) را كاهش مي دهد .

·       پائين بودن نقطه ريزش گازوئيل و مشخصه روان بودن آن در حالت سرد را بهبود مي بخشد .

·       با انواع سوخت هاي مورد استفاده در ديزل و اجزاي مختلف موتور سازگار است .

................................................

موارد كاربرد :

·       اتومبيلها

·       اتوبوسها

·       كاميون ها

·       تراكتور ها

·       تجهيزات باغباني و كشاورزي

·       تمامي موتورهاي  ديزل  ساكن و متحرك

...........................................................................................................1 خردادماه 1384

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0