بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


رعایت نکات ایمنی به هنگام کار با کرین های متحرک

رعایت نکات ایمنی به هنگام  کار با کرین های  متحرک

1-      قلاب = هوک کرین به هنگام حرکت حتماً باید مهار شده باشد حرکت با هوک اویزان می تواند بسیار خطرناک باشد و در ضمن  بلند کردن و پائین آوردن بار باید به آهستگی صورت گیرد و نباید این کار را با شتاب انجام داد

2- برای جلوگیری از شکستن یا بریدن سیم بکسل و مطمئن شدن از اینکه بالابر می تواند بار به صورت ایمن بلند کند ، قلاب باید با حداق سیم بکسل مورد نیاز درگیر شود.

3- چنانچه درگیری سیم بکسل با قرقره نامتقارن باشد سبب کج شدگی بار خواهد شد.

4- تلسکوپ های جرثقیل باید به شکل مساوی باز شوند.

5- باز شدن قسمت های اول و دوم بوم به شکل خودکار بوده و قسمت های بعدی دستی است . بهتر است تا حد ممکن به دلیل استحکام بیشتر از قسمت های اول و دوم استفاده شود.

6-  وایر(سیم بکسل) دچار گره خوردگی،پیچ خوردگی،ساییدگی،کشیدگی و خوردگی نشده باشد.

7- وایر دستگاه به درستی روی درام و قرقره ها قرار گرفته باشد.

8- از هرگونه حرکت شتاب زده و سریع هنگام بیرون دادن یا جمع کردن تلسکوپ خودداری کنید.

9- به یاد داشته باشید تمام حرکت های جرثقیل باید به آرامی انجام شود.

10- زمانی که قلاب در پایین ترین سطح قرار دارد وایر باید حداقل دو دور روی درام باقی مانده باشد.

11-  از تماس یافتن قلاب جرثقیل با انتهای بوم جلوگیری کنید.

12- جرثقیل برای کشیدن بار نیست هرگز برا ی کشیدن بار از جرثقیل استفاده نکنید.

13- هنگام حرکت با بار، در صورت امکان برای جلوگیری از نوسان بار،آن را مهار کنید.

14- هرگز با باری که وزنش نزدیک به ظرفیت جرثقیل است حرکت نکنید.

15- در شیب  ها اگر موقع حرکت به چرخش نیاز است پیش از آزاد کردن ترمزها ، کلاچ های مکانیکی را درگیر کنید.

16- هرگز تا زمانی که مطمئن نشدید کسی پشت دستگاه قرار ندارد عقب نروید.

17- برای حرکت در مسافت های طولانی ،بوم جرثقیل های بوم خشک را متناسب با مسیر حرکت مستقر  کنید به این معنی که در سراشیبی ها بوم به سمت عقب و در سربالایی بوم به سمت جلو قرار گیرد.

18- هنگام حرکت در جاده ها ( در مواقع ضروری) سینی گردان دستگاه را قفل کنید، ترمز چرخش را بکشید و بوم را به طور کامل پایین آورده و ببندید.

19- هنگام کار با جرثقیل از دست زدن به قسمت های گردنده خودداری کنید. 

20- شعاع بار یا شعاع عملیاتی از مرکز چرخش دستگاه محاسبه می شود نه از پین پایه بوم.

21- همیشه در محدوده ظرفیت مجاز دستگاه (SWL) کار کنید.

22-تمامی اندازه ها و فواصل قید شده در حدول بار دستگاه بر پایه ی عملیات در زمین محکم، مسطح و با جک های تعادلی کاملا ً باز محاسبه شده اند. در غیر این صورت طبق توصیه ی سازنده عمل کنید.

23- پیش از باربرداری بارهای سنگین،پایداری و ثبات دستگاه را بررسی کنید به این صورت که بار را کمی از زمین بلند کرده و متوقف کنید سپس ترمزها را بررسی کنید. در صورت فقدان مشکل ، کار را ادامه دهید.

24- هرگز از ثبات و پایداری دستگاه برای تعیین ظرفیت آن استفاده نکنید.به عبارت دیگر هرگز از نقاط واژگونی برای نشان دادن توانایی جرثقیل برای بلند کردن بار استفاده نکنید.

25- اگر آثار و نشانه های واژگونی وجود دارد ( مانند بلند شدن جک های تعادلی) بدین معناست که در این شعاع کاری، باری بیش از حد مجاز به دستگاه اعمال شده است.

26- جک های تعادلی را تا جایی پایین بیاورید که لاستیک ها از زمین جدا شوند.

27- همیشه در حین کار مخصوصا ً پس از باربرداری سنگین ، موقعیت جک ها را بررسی و تنظیم مجدد نمایید.

28- همیشه از تراز بودن دستگاه خود مطمئن باشید.

29- تا حد ممکن از بوم با طول کوتاه تر استفاده نمایید.

30- در صورت استفاده از بوم کمکی یا بوم افزایشی ، از جدول بار مخصوص به آن استفاده نمایید.

31- اجازه ندهید بار به بوم یا جک های تعادلی برخورد کند.

32- در صورت برخورد بار با بوم، بوم حتما ً باید توسط کارشناس مربوطه بازرسی شود.

33- بارهایی را که وزن آنها بسیار نزدیک به ظرفیت مجاز دستگاه (SWL) هستند تا حد امکان نزدیک به زمین جابه جا کنید.

34- بار کاملا ً متقارن در سیم بکسل قرار گیرد.

35- قلاب جرثقیل دقیقا ً روی مرکز بار باشد.

36- تمام سیم بکسل ها باید سفت و کاملا ً صاف و به طور صحیح روی درام جمع کننده پیچیده شوند.غلط یا ناصاف پیچیده شدن سیم بکسل می تواند باعث بریدگی آن شو د.

37- ناهموار جمع شدن وایر(سیم بکسل) می تواند بر اثر تنظیم نبودن زاویه ی قرقره ی پاشنه بوجود آید.

38- طول سیم بکسل آزاد بیرون آمده از گوه حداقل باید 6 برابر قطر سیم بکسل باشد.

39- کج شدن گوه باعث آسیب دیدگی سیم بکسل می شود.

40- مطمئن شوید که جرثقیل می تواند به طور ایمن بار را از حالت افقی به حالت عمودی بلند کند.وقتی بار بلند می وشد فاصله افزایش یافته و ظرفیت جرثقیل کم خواهد شد.

41- هنگام پایین آوردن بار مراقب باشید که ریگر یا افراد دیگر زیر و نزدیک بار قرار نگرفته باشند و همیشه به علامت های علامت ده خود توجه داشته باشید.

42- تمام حرکات جرثقیل را تحت کنترل خود داشته باشید مخصوصا ً هنگام بالا بردن و پایین آوردن بار، دستگاه را با دقت و ارامی کنترل کنید.شکسته شدن بوم حوادث شدیدی را به دنبال دارد.

43- در صورت نامتعادل بودن جرثقیل و تراز نبودن، بار به یک سمت کشیده می شود.همیشه به کمک تراز سنج از تراز بودن دستگاه مطمئن شوید.

44- بیرون کشیدن بار به وسیله تکان های شدید و مکرر از داخل گودال ها می تواند باعث کاهش ظرفیت جرثقیل می شود.

45- دو یا تعداد بیشتری با ر مجزا را با یک مرحله عملیات باربرداری به صورت ترکیبی بلند نکنید، حتی اگر وزن کلی آن بارها در حد ظرفیت باربرداری جرثقیل باشد.

46- استفاده از طناب مهار را برای مهارکردن بار به ریگر خود یادآوری کنید.

47- هنگام کار با جرثقیل در نزدیکی کارگرانی که در نقاط مرتفع کار می کنند بسیار احتیاط کنید.

48- در صورتی که با چند جرثقیل در یک مکان مشغول فعالیت هستید با سایر رانندگان قبل از کار هماهنگی های لازم  انجام شود.

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0