بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


قاطی کردن آب و روغن موتور دیزل ای وان آتش نشانی E- ONE -1

 

قاطی کردن آب و روغن موتور دیزل ای وان آتش نشانی  E- ONE -1

موتور ابتدا افت فشار روغن داشت که برای عیب یابی متوجه شدیم که موتور آب و روغن هم قاطی کرده است .

اولاً موتور دیزل  ابتدا افت فشار روغن داشت که با باز کردن پمپ روغن = OIL PUMP  و تعویض شیر فشار شکن Relief valve   و  رگلاتور ولو = regulator valve   متاسفانه   بازهم  مشکل همچنان باقی ماند .

در بررسی  وضعیت موتور بدنبال علت نشت آب در داخل روغن بودیم .

سر سیلندر باز شد. مشاهده شد که واشر سر سیلندر که به شکل اورینگ است خراب شده است و نشتی می دادند و مشکل مهمتر اینکه رینگ دور بوش که دفعه قبل شکسته شده بود و آن را ساخته بودند به مقدار یک دهم میلی متر با رینگ اصلی اختلاف اندازه داشته است که همین موضوع باعث شده بود که سرسیلندر بدرستی روی سیلندرها ننشسته است و از همین محل نشتی می داده است و واشرهای زیر فنر های سوپاپ ها را هم بدلیل غفلت مکانیک قرار نداده بودند .

این عوامل دست به دست هم داده و باعث نشت آب بدرون سیلندر شده بود

که البته این موضوع در ابتدای تعمیر موتور مشخص نشد .

تعمیر قبلی  ماشین مربوط به مهرماه 1389 بوده است که حدود 13 ماه از آن زمان می گذرد . ولی چون میزان نشت کم بوده است این مدت طولانی این عیب خودش را نشان نداده است .

نظریه ای که در این مورد ارائه شده است این بوده است که چون وقتی روغن  داغ است مقدار آبی که  نشت می کرده بخار می شده و به این جهت  نشتی آب مشاهده نمی شده است و چون مقدارش هم کم بوده است موتور کمبود آب هم پیدا نمی کرده این گونه بوده است که این همه مدت این عیب بروز نکرده است . "

الان موتور باز شده :

سر سیلندرها بیرون آمده اند و به تراشکاری فرستاده شده اند تا در صورت تاب داشتن ترمیم شوند

بلاک سیلندر را در حال شستشو برای تست ترک PT

بوش سیلندر بخاطر ترک داشتن باید تعویض شوند .

پیستونها بدلیل اینکه زیر نشیمنگاه و زیر گژن پین مشکل پیدا کرده و قابل تعمیر نیست باید عوض شوند .

............29 آبان 1390

سپس کلیه پیستونها و کلیه بوش های سیلندر تعویض شدند یاتاقانها ثابت و متحرک همگی تعویض شدند و نیز یاتاقانهای گژن پین هم عوض شدند .

یکی از سر سیلندرها بعلت وجود اعوجاج و تاب برداشتگی کف تراشی شد ولی دیگری سالم بود سرسیلندرها بوسیله گازوئیل شسته شدند و لوازم روی سر سیلندر ( سوپاپها گایدها اسبکها ... ) نصب شدند .

بوش های سیلندر به همراه پیستونها در داخل بلوک سیلندر جا زده شدند .

یاتاقانهای ثابت نصب گردیدند .

تقریباً کار قسمت پائین موتور در حال اتمام می باشد .

..........صبح 30 آبان ماه 90

-         سرسیلندرها بر روی بلاک سیلندر نصب شدند کلیه یاتاقانهای ثابت و متحرک و همچنین پیچهای سر سیلندر بوسیله آچار ترکمتر به اساس اندازه های داده شده سفت شدند. کلیه شیلنکها و اتصالات مربوط به گازوئیل و آب بر روی سیلندر نصب گردیدند .

-          رادیاتور دستگاه نصب گردید و با استفاده از آب رادیاتورآماده پر شد .

-         لوازم برقی موتور از قبیل ECM و اتصالات برقی و الکترونیکی بر روی موتور نصب گردیدند

-         کلیه تنظیمات مربوط به سوپاپها و همچنین سوزنهای انژکتور بوسیله آچارهای مخصوص انجام گردید .

-         سپس روغن موتور در درون کارتل ریخته شد.

-         موتور آماده تست گردید واستارت زده شد .

-         خوشبختانه در حال حاضر  مشکل نشتی آب به روغن و همچنین افت فشار روغن  برطرف شده است و فعلاً که وضعیت دستگاه خوب است و مشکلی ندارد .

-         لوازم مربوط به تودورزی و سقف دستگاه در جای خودش  بسته شد.

-         درپوش های روی موتور هم در جای خود نصب شدند .

 

.............محمد توکلی 29 آبان ماه 1390 –

با تشکر از همکاران آقای  مهندس مورانی و آقای مهندس مکوندی که جزئیات کارهای انجام شده روی دیزل دیترویت   را در اختیار من قرار دادند


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0