بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


قیمت موتور پمپ های روبین ژاپن (Robin)

قیمت موتور پمپ های روبین ژاپن (Robin)

 

کارخانه روبین وابسته به کارخانجات  سوبارو ( Subaru ) ژاپن می باشد که سابقه ای طولانی در ساخت ماشین آلات کشاورزی و از جمله پمپ های آب بنزینی و گازوئیلی و نیز ژنراتور دارد . در بانک ماشین آلات ما سه تانکر 6 هزار لیتری داریم که از آنها برای پر کردن گازوئیل در داخل ماشین های سنگین و از جمله تریلر ها و کرین ها استفاده می کنیم این سه ماشین هر کدام دارای یک موتور پمپ روبین هستند که دبی آنها حدود 520 لیتر در دقیقه بوده و توتال هد TOTAL HEAD آنها حدود 32 متر است .

لوله ورودی و خروجی این پمپ ها 2 اینچ ( 50 میلی متر ) می باشد .

.چون مدتهاست که پمپ گازوئیل آتش گرفته و در سرویس نیست از این تانکرها بعنوان پمپ سیار سوخت استفاده می شود !

قیمت یک پمپ روبین 2 اینچ حدود یک میلیون تومان است . .

در دو مدل :

1-      EY20 مدل قدیمی

2-      EY15

…….. محمد توکلی 19 مرداد ماه 1394 – شرکت خوارزمی – BIPC

 مشخصات پمپ ها و قیمت آنها در این آدرس :

http://srchnet.ir/ex/5k3j8tqp3hkg8q6.html

 


محمد توکلی

جوش آوردن ماشین تندر 90

فن تندر 90

هارشنبه، ۱۴ امرداد ۱۳٩۴  - ٢:٢۶ ‎ب.ظ

 

ژعلت کم شدن آب رادیاتور ماشین

 

باتشکرازمحمدآقایابهتربگم اوستامحمد.

من یه تندر90دارم مدل86.

اززمستون پارسال مشکل شروع شد.مشکل این بودکه تواون هوای سردسگ کش فن ماشین بعداز یه شهر گردی کامل روشن میشد وحتی وقتی ماشینو توپارکینگ میذاشتم حدود5دقیقه یابیشترفنش روشن میموند. تااینکه اردیبهشت بردم تعمیرگاه وفهمیدم که ازدرترموستاتش بوده.

 

خلاصه ماشین درست شدتااینکه هفته پیش دیدم ماشین دوباره فنش توچندکیلومترداخل شهرروشن میشه اول گفتم شایدبخاطرگرمی هوای تابستونه یاشایدبخاطرترافیکه بهمین خاطربی خیال شدم تااینکه دیروزصبح گفتم یه نگاهی به ماشین بندازم ودیدم هرآنچه نبایدمیدیدم.رادیاتورآب نداشت!!!!

کلاجاخوردم آخه توزمستون خیلی کم آب کم میکرد.سرتونو دردنیارم پیچ هواگیری وبازکردموتورادیاتورآب ریختم ووقتی که کامل ازشیلنگ هواگیری آب اومد،که اولش یه آب گل آلودبودولی بعدش آب سبزرنگ رادیات اومد.

 

رفتم دانشگاه که30کیلومترفاصله تاخونمون داره(البته همیشه ازاتوبان باسرعت110تامیرم )ظهرکه ازکلاس اومدم دیدم بازآب رادیات نیست شده بازکارصبحمو تکرارکردمو آب ریختم تورادیات ولی وقتی رسیدم خونه دیدم بازآّب رادیات نیست.

 

اوستا محمد راهنمایی کن چه بلایی سر ماشین اومده؟

نویسنده:

محسن [msadri0028@gmail.com]

پاسخ:

 

سلام آقا محسن  اولا من اوستا نیستم ! دوستام گاه بهم میگن استاد که اونا هم تعارف می کنن چون هنوز به مقام استادی هم نرسیدم رشته مهندسی درس خوندم و به اتومکانیک خیلی علاقه دارم جواب سوالت رو تو یست جدید میدم

کم کردن آب رادیاتور فقط یه علت داره نشتی آب . حالا باید ببینی این نشتی از کجاست ؟ از شلینگها یا از بدنه موتور و یا حتی پولک های کنار موتور ممنکنه سوراخ ریز داشته باشه ! این اشکالی بود که تو ماشین خودم پیش اومده بود که مدتها آب ماشین بدون دلیل کم می شد و هیچ نشانه ای از نشت آب هم وجود نداشت ! حالا این پولک کنار موتور یه سوراخ فوق العاده ریز داشت که آب بصورت بخار از اون تبخیر میشد و من متوجه نمی شدم ... تا یه روز که این سوراخ کمی بزرگتر شده بود به چشم دیدم  که داره آب بیرون می زنه ! و موقتا با چسب دوقلو اونو گرفتم ولی باید در اولین فرصت پولک عوض بشه که البته قیمتی نداره در حد سه چهار هزار تومنه ولی عوض کردنش گاهی بخاطر اینکه امکان دسترسی نیست سخته ... !

البته شما نگفتین کجای ایران زندگی می کنین اگه جنوب هستین یا شمال یا آذربایجان موضوع فرق می کنه ...

ضمنا اینکه گفتین یه لحظه آب گل آلود بیرون اومد منو تو شک برد که نکنه قبلا تو این ماشین آب معمولی ریخته شده . ضمنا اینم بدونین که اگه ماشین هیچ نشتی نداره آب رادیاتور رو کامل عوض کنین چون آب رادیاتور بعد از یکی دوسال بهرحال باید عوض بشه منکه هر سال این آب را به همون ترتیبی که در پائین گفتم عوض می کنم .

اینم بگم که همیشه این نشتی آب بصورت آب و مایع نیست گاهی بصورت بخار آبه که به همین جهت شما متوجه نمیشید . ضمنا ماشین شما 8 سال از عمرش می گذره این داره به زمانی که بهش میگن ‹‹ تو خرج افتادن ماشین ›› نزدیک میشه ضمنا اگه اشتباه نکنم ماشین شما باید بالای 250 هزار کیلومتر رفته باشه که اگه اینطوره این جور مشکلات طبیعیه دیگه .... ! اونم تو ایران

 حالا یه فهرست کوچیک می گم اگه تونستی اینا رو دوباره چک کن :

-          درب رادیاتور : از نظر اینکه سالم باشه و فنر و واشرش درست کار کنن

-          ترموستات : از نظر اینکه درجه حرارتش درست باشه و به موقع باز کنه

-          شلینگ های رابط رادیاتور و موتور : از نظر اینکه نشتی نداشته باشند و بست های اونا محکم باشه

-          فن های رادیاتور از نظر اینکه هر دو فن سالم باشن و به موقع تو سرویس بیان . حتی اگه یکی از فن ها سالم ودومی خراب باشه امکان جوش اوردن موتور زیاده ( برای ماشین هایی مثه 405 که تو فن داره ... تندر رو نمی دونم ؟!)

-          پولک های اطراف سیلندر : از نظر اینکه پوسیدگی نداشته و نشتی آب یا بخار آب ندن ...

-          رادیاتور : از نظر اینکه کاملا سالم باشه و سوراخ های ریز نداشته باشه ( اینم بگم که عمده ترین علت گرم کردن موتور و جوش اوردن همین رادیاتوره که یا سوراخ شده یا مجاری اون کیپ شده ... )

-          آب رادیاتور : که باید سه چهارم = 75%  آب مقطر به همراه یک چهارم = 25% ضد یخ باشه .

-          شلینگ های بخاری و خود بخاری ماشین که سالم باشند و نشتی نداشت باشن .

-          هواگیری : ماشین باید حتماً درست هواگیری بشه وگرنه به هر حال جوش میاره

-          خرابی واتر پمپ : که ممکنه پره هاش دچار پوسیدگی شده باشه

-          خرابی مجاری آب سر سیلندر و نشتی آب از اون مناطق به اتاق احتراق .

 

امیدوارم با این توضیحات مشکلت حل بشه بهرحال خوشحال میشم که نتیجه رو به من اطلاع بدی تا بدونم بالاخره مشکل اصلی از کجا بوده؟!! ( چون بعضی وقتا علت این مشکلات یه مسئله ساده و پیش پا افتاده است و گاهی هم علتی داره که به اصطلاح به فکر جن م نمی رسه تا چه رسه به استادکاران با تجربه اتومکانیک !

 

...............نوشته محمد توکلی – 17 مرداد ماه 1394 – ممکو


محمد توکلی

تعمیرگاه بانک ماشین آلات مشکلات عدیده ای دارد

تعمیرگاه بانک ماشین آلات مشکلات عدیده ای دارد

در واقع نوعی به هم ریختگی در کارگاه مشاهده می شود و ایرادهای زیادی می توان به نحوه اداره آنجا گرفت بخشی از این ایرادها و اشکالها که در جلسات هم مطرح شده است بشرح زیر است :

-          نداشتن یک کارواش صنعتی که بتواند شسشتوی موتور و قسمت تحتانی خودروهای سنگین را انجام دهد . لازم به ذکر است که دو دستگاه کارواشی که یکی درتعمیرگاه سنگین و دیگری در بانک ماشین آلات وجود دارند بیشتر مناسب شستشوی بدنه هستند و برای شستن موتور و زیر ماشین ها که مملو از گریس و روغن و گردوعبار است مناسب نیستند .

-          انباشته شدن روغن های سوخته در محوطه سرویس کاری تعمیرگاه که انباشت این روغنها علاوه بر خطرات زیست محیطی و آتش سوزی که دارند بدلیل اینکه قابل فروختن هستند سرمایه ای است که باید از آن استفاده شود .

-          در حال حاضر (تیرماه 1394 ) تعداد 40 بشکه 220 لیتری و یک مخزن حدود 4500 لیتری حاوی روغن سوخته وجود دارد که حدود 13000 لیتر روغن سوخته می شود .

-          پیشنهاد می شود به منظور تشویق کارکنان سرویس کاری و نیز به جهت حفاظت از محیط زیست ازطریق ممانعت از دور ریختن و هدر دادن روغنهای تخلیه شده از ماشین ها ، بخشی از درآمد فروش این روغنهای سوخته به کارکنان زحمتکش سرویس کاری بعنوان پاداش داده شود .

-          برخی از نیروهایی که در تعمیرگاه مشغول کار هستند تخصص لازم را ندارند. مثلا به کرات د دیده شده است که از آبدارچی و نظافت چی بعنوان نفر کمکی در واحدهای فنی استفاده می شود ! که این کار یه هیچ وجه درست نیست . حتی کارواش کردن خودروها هم نیاز به تجربه و تخصص دارد

-           وبخش های مختلف کارگاه با کمبود نفر و نیز نفر متخصص مواجه هستند که باید این مسئله توسط پیمانکار یا هرکسی که متولی این کار است بسرعت حل شود .


محمد توکلی

چرا PM دستگاههای در تعمیرگاه انجام نمی گیرد ؟

  Tuesday, July 28, 2015

چرا PM دستگاههای در تعمیرگاه انجام نمی گیرد ؟

 امروز 6 مرداد ماه 1394 برای بررسی وضعیت PM دستگاهها به تعمیرگاه بانک ماشین آلات رفتم . یکی از برگه های فیدبک شده MSS مربوط به TRAUCK CRANE HYDRAULIC  دستگاه شماره TCH-50-14 که مربوط به کرین 50 تن است و باید برگه چک کردن دستگاه با عنوان : PMMCRN35 در موردش چک شود را انتخاب کردم تا بررسی کنم ببینم آیا واقعاَ  مواردی را که در این برگه آمده است چک شده یا نه ؟!

همانطوریکه انتظار داشتم هیچکدام از آن اقلام چک نشده است و آقای مهندس ناظر تعمیرات فقط در پشت برگه نوشته اند :

سیستم باد نشتی دارد . نشتی روغن هیدرولیک برطرف گردد!

کسی که این برگه چکینگ MSS CHECKING  را انجام می دهد  ازش می پرسم خب این معنی PM  است ؟!  خودش هم اذعان داره که این PM نیست ولی هزارتا دلیل آورد که این کار عملی نیست چون :

-          وقت نیست و باید سه چهار روزه برای اجرای PM وقت بذاریم

-          نفر برای انجام این کار نداریم

-          باید یه گرو PM تشکیل بدیم که این کارها رو انجام

دست آخر هم گفت :

شما خودتون رو خسته نکنید این کارها اصلا  قابل اجراء نیست !  

 بهش میگم خب وقتی امکان چک کردن را ندارین چرا این موضوع رو اعلام نمی کنی ؟

ایشون می فرمایند ما مثه شما رسمی نیستیم می ترسیم اخراجمون کنن !  واقعا این شد جواب ؟!

 

خب وقتی طرز فکر کسی که مسئول این کار اینگونه باشد واقعا چکار می شود انجام داد ؟  البته من همه این مطالب رو با جزئیاتش نوشتم چون مشت نمونه خرواره و این گرفتاری رو ما در خیلی از جاهای دیگه و صنایع دیگه هم داریم ...

اینکه افراد انگیزه و نیت انجام کار رو ندارند دنبال کارهای شخصی خود هستن

یکی داره ارشد می خونه اون یکی داره تمرین خطاطی می کنه ... بعد هم میگن ما که حقوقی نمی گیریم ...!

ولی من هیچکدوم از این بهانه های واهی رو قبول ندارم و همواره فکر می کنم که راهی هست و میشه کارها رو عملی و اجراء کرد ...

بهرحال من همانطوریکه به ایشان عرض کردم دنبال ترجمه کامل این دستورالعمل ها هستم و نکاتی را هم که به ذهنم می رسد و تجربه هایی را که در این زمینه به همراه پیشنهادهایی برای امکان عملی کردن این برنامه اعلام می کنم و نهایت سعی ام را هم می کنم که این کار عملی بشود .

 

...........محمد توکلی – سه شنبه 6 مرداد ماه 1394 – خوارزمی KH- BIPC

 

 

 


محمد توکلی

پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت کارهای تعمیراتی در بانک ماشین آلات :

پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت کارهای تعمیراتی در بانک ماشین آلات :

 

 

1-      استفاده از نیتروژن برای باد کردن لاستیک همه ماشین آلات سنگین : با توجه به اینکه  استفاده از نیتروژن مزایای زیادی دارد توصیه می شود همه خودروهای سنگینی که به بانک ماشین آلات مراجعه می کنند باد قبلی لاستیکهای آنها تخلیه شده و با استفاده از گاز نیتروژن خشک پر شوند . مزایای استفاده از نیترژن به شرح زیر است :

-          جلوگیری از خطر انفجار لاستیکها و ممانعت از گسترش آتش سوزی

-          جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی طوقه چرخ و رینگهای آن

-          جلوگیری از خرابی لاستیکها و افزایش عمر کاری آنها ( چون تماس مستقیم با اکسیژن باعث خرابی لاستیک می شود و عمر کاری آنها را کم می کند .

-          با توجه به اینکه نیتروژن به مقدار فراوان در واحد آب نیرو تولید می شود تامین آن هم هزینه ای ندارد ولی باید دید که چگونه می توان این نیتروژن را به کارگاه منتقل کرد و از طریق کمپرسور وارد لاستیک ها نمود .


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0