بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


چسب بلزونا

 

 

چسب بلزونا

 

 

محصولات شرکت BELZONA هر کدام دارای کدی چهارقمی هستند که بسته به موارد کاربرد یکی از این کدها باید سفارش داده شود :

از معروفترین محصولات این شرکت دارای کدهای زیر هستند

1111 = این همان چسبی بود که در شرکت پتروشیمی اروند از ان استفاده می کردیم و مطالب مربوط به ان را هم در این سایت ترجمه کرده ام :

1121

1131

1141

1211

1221

1311

1321 = چسبی که برای ترمیم خوردگی های سیلندر دیزل نیسان کرین های 50 تن در پتروشیمی ایران – ژاپن از ان استفاده شده است .

بلزونا belzona

بازرگانی کیمیا گروپ نمایندگی شرکت بلزونا در ایران با افتخار آمادگی خود را جهت ارائه محصولات شرکت BELZONA به صنایع مختلف اعلام میدارد .

شرکت بلزونا برترین سازنده مواد پلیمری (کامپوزیتی ) جوش سرد مخصوص بازسازی و محافظت فلزات و غیر فلزات در برابر انواع خوردگی می باشد .
محصولات این کمپانی که در ادامه به برخی از کاربردهای آن اشاره شده است ، باعث ساده تر شدن روشهای تعمیراتی و کاهش زمان و هزینه های آن و افزایش راندمان و عمر تجهیزات می گردند .

1- سری 1000 : مناسب جهت بازسازی و پوشش محافظ سطوح فلزی در مقابل خوردگی ، سایش و مواد شیمیایی .

2- سری 2000 : مناسب جهت پوشش و بازسازی انواع قطعات لاستیکی با قابلیت انعطاف پذیری .

3- سری 3000 : مناسب جهت آب بندی و سیل نمودن ابنیه و تجهیزات صنعتی .

4- سری 4000 : مناسب جهت ترمیم و پوشش انواع فونداسیون بتنی در مقابل سایش و مواد شیمیایی و ضربه .

5- سری 5000 : پوششهای حفاظتی .

از معروفترین محصولات این شرکت به کدهای ذیل اشاره میشود :

belzona 1111
belzona 1121
belzona 1131
belzona 1141
belzona 1211
belzona 1221
belzona 1311
belzona 1321

 

جهت دریافت اطلاعات فنی کامل و لیست قیمت هر یک از محصولات این شرکت با شماره های ذیل تماس حاصل نمائید .

نام:

 محمد رضا منصوری فر

ایمیل:

 petropolymer@ymail.com

یاهو:

 

تلفن:

 09121206845

استان:

 تهران

شهرستان:

 تهران

 

بازرگانی کیمیا گروپ نمایندگی شرکت بلزونا در ایران

با تشکر

مدیر منطقه ای بلزونا

www.belzona.com

 

..............محمد توکلی 12 بهمن ماه 1393 – ممکو پتروشیمی BIPC

منابع :

http://www.belzona.com/en/index.aspx

http://www.belzona.com/en/products/purpose/metal-repair.aspx

 

http://memcoarvand.persianblog.ir/post/83/

 


محمد توکلی

مفهوم و مشخصات لاستیک خودرو

 

مفهوم و مشخصات  لاستیک خودرو  

روی لاستیک هر خودرویی یک سری نوشته ها وعلامتها وجود دارد که باید به هنگام انتخاب لاستیک خودرو  آنها را بدقت نگاه کنیم روی چون اینها در واقع  شناسنامه لاستیک خودرو از قبیل اندازه لاستیگ و پهنای آن و نوع لاستیک و سایر مشخصه های فنی لاستیک هستند. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که برخی از این ارقام بر حسب میلی متر و برخی بر حسب اینچ هستند واین موضوع نباید باعث سردرگمی شود

 

 اندازه لاستیک : مثلا وقتی روی لاستیکی نوشته شده است P185/60R14 بدین معنی است گه

P = لاستیک محصوص  خودروی شخصی  

 ۱۸۵= پهنای لاستیک  برحسب میلی­متر   

 ۶۰= نسبت ارتفاع دیواره لاستیک به پهنای آن  که باز برحسب میلی­متر است

R = رادیال   

۱۴= قطر رینگ که این قطر همیشه ودر همه موارد از جمله رینگ دوچرخه بر حسب اینچ است . مثلا پیکان های قدیم ( 13 اینچ بودند و اغلب خودروهای امروزی 14 یا 15 و گاهی 17 اینچ هستند )   

 

۸۹H بر روی لاستیک وجود دارد که به H  شاخص سرعت (در بخش “ج” به آن اشاره شده ) و به عدد ۸۹ عنوان شاخص بار می گویند

 حد بارگذاری     

 این عدد نماینده حداکثر وزنی است که تایر می‌تواند تحمل کند، هنگامی که حداکثر مقدار مجاز فشار را  داشته ‌باشد و بین صفر تا ۲۷۹ متغیر است. برای خودروهای شخصی، عدد حد بارگذاری بین ۷۱ تا ۱۰۰ است.برای مثال، حد بارگذاری برای خودروی پراید ۷۶ و معادل ۴۰۰ کیلوگرم بار است، یعنی این تایرهنگامی که حداکثر فشار باد مجاز را دارد (بخش “و” را ببینید)، حداکثر۴۰۰ کیلوگرم را می‌تواند حمل کند.توجه داشته باشیدهرگز لاستیکی را که حد بارگذاری آن کمتر از میزان توصیه­شده از سوی سازنده خودروست، روی رینگ نصب نکنید. برای آگاهی از میزان بار قابل تحمل هر شاخص به جدول زیر مراجعه کنید.

شاخص بار

۷۱

۷۲

۷۳

۷۴

۷۵

۷۶

۷۷

۷۸

۷۹

۸۰

۸۱

میزان بار به KG

۳۴۵

۳۵۵

۳۶۵

۳۷۵

۳۸۵

۴۰۰

۴۱۲

۴۲۵

۴۳۷

۴۵۰

۴۶۲

شاخص بار

۸۲

۸۳

۸۴

۸۵

۸۶

۸۷

۸۸

۸۹

۹۰

۹۱

۹۲

میزان بار به KG

۴۷۵

۴۷۸

۵۰۰

۵۱۵

۵۳۰

۵۴۵

۵۶۰

۵۸۰

۶۰۰

۶۱۵

۶۳۰

شاخص بار

۹۳

۹۴

۹۵

۹۶

۹۷

۹۸

۹۹

۱۰۰

 

   

میزان بار به KG

۶۵۰

۶۷۰

۶۹۰

۷۱۰

۷۳۰

۷۵۰

۷۷۵

۸۰۰

     

 

علامت حداکثر سرعت قابل­تحمل  

حداکثر سرعتی که لاستیک می‌تواند تحمل کند، با یک حرف از A تا Z بیان می‌شود.برای مثال روی جداره تایر خودروی پراید، نماد H برای سرعت درج شده که نشان می­دهد     هنگامی که تایر دارای فشار بار و بارگذاری مناسب است، حداکثر توان حرکت ۲۱۰کیلومتر در ساعت را داراست. واضح است اگر تایری تحت تأثیر حداکثر سرعت واقع شود اما فشار باد آن تنظیم نباشد و یا اضافه بار روی آن را اعمال شود، آسیب می­بیند و یا ممکن است بترکد.برای اطلاع از میزان سرعت هریک از این حروف به جدول زیر مراجعه کنید.

شاخص سرعت

R

S

T

U

H

V

Z

سرعت به KM/H

۱۷۰

۱۸۰

۱۹۰

۲۰۰

۲۱۰

۲۴۰

۲۴۰+

 

تاریخ ساخت لاستیک  

   کلیه لاستیک‌ها دارای تاریخ ساخت روی جداره خود هستند که با چهار رقم نشان داده می­شود. دو عدد اول نشان­دهنده هفته ساخت و دو رقم بعد سال ساخت لاستیک هستند. برای مثال عدد “۱۲۰۴” نشان می‌دهد این لاستیک در هفته دوازدهم سال ۲۰۰۴ میلادی تولید شده است. امروزه همراه لاستیک‌های نو خارجی، یک کارت دریافت می‌کنند که پس از وارد کردن مشخصات باید به آدرس شرکت سازنده پست شود یا لاستیک را از طریق اینترنت، ثبت می­کنند تا هرگونه کار­کرد نامناسب بعداً قابل پیگیری باشد.    

ترکیبات سازنده تایر   

 این بخش، مواد سازنده لاستیک را توضیح می‌دهد. مثال:TREAD PLIES=1-PLY POLYESTER+2  STEEL یعنی رویه تایر مرکب از یک رویه پلی‌استری همراه دو لایه سیم فولادی است. 

حداکثر فشار باد و بار روی لاستیک

عددی که در مقابل عبارت “حداکثر فشار باد” روی تایر درج می­شود، مربوط به فشار بادی است که باید لاستیک داشته باشد، وقتی شما می‌خواهیدحداکثر بار قابل تحمل را روی آن تحمیل کنید. این عدد، مقدار فشار باد توصیه شده  برای استفاده نرمال نیست. مقدار توصیه شده فشار باد تایرها روی یک پلاک که معمولاً در لبه داخلی یکی از دو درجلو نصب می‌شود، نوشته شده است. اگر آن را نیافتید، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.   

تایر run flat

با وجود تایرهای RF ،حتی زمانی که باد تایر خالی شده باشد شما می توانید به حرکت ادامه داده و عملکرد خودرو را در هنگام افت فشار باد در تایر حفظ نمایید. به جای تعویض تایر در کنار خیابان که امری ناخوشایند و خطرناک محسوب می شود، شما می توانید به حرکت خود ادامه داده و به راحتی خود را به منزل و یا تعمیرگاه برسانید.تایرهای RF زاپاس خود محسوب می شوند، با وجود دیوارهای جانبی تقویت شده، تایرها حتی اگر کاملاً از  باد خالی شده باشند، قادر به ادامه عملکرد خود هستند. ترکیب فرسایشی مقاوم به گرما که در ساخت این نوع تایر به کار گرفته شده است، در برابر افزایش احتمالی گرما مقاومت می کند. با استفاده از تایرهای RF شما قادر خواهید بود با سرعتی بالاتر از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت و بدون تغییر وضعیت محسوس به رانندگی خود ادامه دهید. در عین حال در وقت خود صرفه جویی کرده و بنابراین استرس کمتری خواهید داشت، دیگر نیازی به حمل تایر زاپاس هم ندارید و در نتیجه فضای بیشتری برای حمل بار در اختیار شما قرار می گیرد.

سیستم “رانندگی تطبیقی” (Adaptive Drive) تا حد ممکن فشار وارده بر تایر معیوب را کاهش داده و به تایرهای دیگر انتقال میدهد. این نوع تایرها موجب امنیت بیشتر، آسودگی خاطر سرنشین و نیز امکان استفاده از فضای بیشتر را در خودرو فراهم می کند.شرکت ADAC آلمان”، یعنی همان بزرگترین کلوپ اتومبیل در دنیا، از تایرهایRF به عنوان “اولین انقلاب اساسی در طراحی تایر” از زمان به وجود آمدن تایرهای بادی یاد می کند.

 

مشخصات عمومی  لاستیک

لاستیک از قسمت های زیر درست شده

 ۱ : لایه های تایر                                                                

۲:  آج های تایر                                                              

۳ : تیوب 

۴ : ولو  یا همان سوزنی ورود باد

لاستیک باید بتواند بار زیاد را تحمل کرده ودر شرایط رانندگی  – لغزندگی جاده – سرعت زیاد را به خوبی تحمل کرده و از مسیر منحرف نشود .

بدنه متشکل از لایه‌هایی از رشته‌های مقاوم و مستحکم است که مجموعا قابلیت تحمل فشار داخلی تایر و همچنین جذب نیروهای وارده از سطح جاده را داراست. معمولا در خودروهای سواری جنس این لایه از الیاف پلی‌استر است و در خودروهای سنگین از فولاد استفاده می‌شود. زاویه نصب این لایه‌ها نسبت به محیط تایر در نوع رادیال بین ۸۸ تا ۹۰ درجه و در نوع بایاس پلای ۳۰ تا ۴۰ درجه است. استحکام یک تایر معمولی با تعداد لایه‌های بدنه توصیف می‌شود.  

 

تایرها از روی هم گذاری لایه های لاستیک ایجاد می شوند ، این لایه ها در دمای زیاد تحت اثر پرس های سنگین قرار می گیرند و با لایه های فلزی نیز مقاوم سازی می شوند . لایه گذاری های مختلفی در تایرها انجام می شود که رایج ترین آنها زاویه دار متقاطع و رادیال است . زاویه دار متقاطع : این لاستیک ها دارای کیفیت مطلوبی هستند و به علت قیمت ارزان تر نسبت به رادیال کاربرد بیشتری دارند رادیال : یک لاستیک با لایه گذاری کاملا افقی ، خنک در سرعت های زیاد ، میل به غلتش خوب و استحکام بسیار زیاد ( در خودرو های دارای بار زیاد به علت نرمش زیاد استفاده نمی شود )  

 آج لاستیک ها                                                                        

به خارجی ترین قسمت لاستیک آج می گویند که همین قسمت  مستقیما با سطح زمین در ارتباط است ، اهمیت آجها در جاده های شهری و اتوبان ها کمتر معلوم می شود و این یکی از همان دلایلی است که افراد نا آگاه فقط به زیبایی آج ها اهمیت می دهند . طرح‌های مختلف آج برای بیرون راندن  بهتر آب از زیر تایر و افزایش قابلیت تایر در برخورد با شرایط گوناگون سطح جاده ساخته می‌شود.

 می‌توان به طرح‌های :

1-     رگه‌ای (Rib) ،

2-     عرضی (Lug) ،

3-     ترکیبی از عرضی و رگه‌ای (Rib & Lug) و

4-     بلوکی (Block) اشاره کرد

5-      

که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 این نقش ها و شکلها قابلیت خود را در  جاده های شنی – برفی – مرطوب و کم اصطکاک به خوبی آشکار می شود ، انتخاب لاستیک با آج مناسب در شرایط سخت رانندگی فرمان پذیری خودرو را افزایش می دهد . انتخاب آجها با شکل مناسب از پرشدن لاستیک از گل و برف در جاده های  نا مطلوب نیز جلو گیری می کند .

گودی  آج در تایر نو  حدود 6 میلیمتر است و تا زمانی که 4 میلی متر آن سائیده شود یعنی عمق آج به 2 میلی متر برسد لاستیک قابل  استفاده است .

 

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0