بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


چگونه موتور دیزلی را که دود می کند رفع عیب کنیم

چگونه موتور دیزلی را که دود می کند رفع عیب کنیم

How do you cure Smokey diesel engine?

 

پاسخ

Answer:

 

دیزلی که دود  سیاه تولید می کند این دوده حاصل احتراق ناقص سوخت در موتور است این دود کردن می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد مهم ترین علت آن اشکال در مکانیسم انژکتور است انژکتوری که چسبنده injector sticking  است می تواند دلیل این امر باشد ( سوخت زیاد می فرستد ) سعی کنید با استفاده از افزودنی ها ؛ انژکتور را تمیز نمائید . یک علت دیگر می تواند بدلیل سائیدگی شدید حلقه های سوپاپ باشد .

 

در مورد خودورهایی که پاشش سوخت آنها با کامپیوتر کنترل می شود می تواند علتش اشکال در سنسورهایی باشد که مقدار سوخت را اندازه گیری می کنند و نمی توانند بطور درست مقدار جرم هوا را فشار مانیفولد و ترکیب  گازهای خروجی از اگزوز و میزان بار موتور را تشخیص دهند .

بدون یک سرویس کامل موتور انجام گیرد خیلی مشکل است که بتوان علت واقعی را پیدا کرد

دود سفید می تواند حاصل روغن سوزی و یا ورود آب رادیاتور به داخل محفظه احتراق باشد یکی از دلایل آن می تواند ریختن بیش از اندازه روغن درکارتل موتور باشد و یا اینگه بخش های مکانیکی ( مثل رینگ پیستونها و خود پیستونها سائیده شده و یا صدمه دیده اند .

 

برای مطالعه بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید
Read more: http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_cure_smokey_diesel_engine#ixzz1lgB8Qgfm

 

کلمات و اصطلاحات کلیدی :

  • دود سیاه موتور دیزل = Smoky diesel engines ' black smoke
  • انژکتوری که چسبنده injector sticking
  •  

.............ترجمه از محمد توکلی – 18 بهمن ماه 1390

منبع :

http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_cure_smokey_diesel_engine

 


محمد توکلی

رولربیرینگ های غلتکی

رولربیرینگ های غلتکی  

Tapered Roller Bearings

 

مقدمه :

یاتاقانهای غلتشی یا همان رولر بیرینگها دسته ای از یاتاقانهای غلتشی هستند که خود نیز انواع متعددی دارند برای جاهایی که استفاده از بالبیرینگها تحمل فشار و بارها را ندارد از این رولر ها استفاده می شود نمونه اش گیربکس ماشینهای سنگین و چرخهای اتومبیل که هم باید نیروهای تراست و هم رادیال را تحمل کند .

چون سطح اتکاء این رولر ها یک خط است برخلاف سطح اتکاء بلبریینگها که یک نقطه است .

در اینجا مطلب کوتاهی از دسته بندیهای رولربیرینگها آورده شده است که ساخت شرکت تیمکن است .

 

 

 رولر بیرینگ ها اختصاصاً برای هدایت هر دو نیروی محوری و شعاعی ( تراست و رادیال = thrust and radial loads ) که بر محوز چرخنده و محفظه آن وارد می شود ساخته شده است .

انواع رولر بیرینگها به شکل تک رولر بیرینگ و جفت رولر بیرینگ و چهار ردیفه ساخته می شوند.

single, double and four-row tapered roller bearing

 

رولر بیرینگهای مخروطی شامل چهار جزء هستند :

1-    مخروط یا حلقه داخلی cone, or inner ring

2-    درپوش یا حلقه بیرونی = cup, or outer ring

3-    غلتک های مخروطی = the tapered rollers, or rolling elements

4-    قفسه یا نگهدارنده غلتک ها = the cage, or roller retainer

 

زاویه مخروطی این امکان را می دهد که بیرینگ بتواند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را حمل کند . شیب کنج کاسه steeper the cup angle باعث می شود که یاتاقان غلتکی مخروطی توانایی زیادی برای حمل بارهای محوری داشته باشد .

 

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد انواع و سایزهای رولربیرینگهای مخروطی بدست بیاورید می توانید روی لینک های زیاد کلیک کنید :

 

 

Download 2D Drawings and 3D Models / Preview 2D and 3D representations of Timken Tapered Roller Bearings; then, download them to your computer, request that they be sent via e-mail, or insert them directly into your CAD system. 

 

Single-Row Tapered Roller Bearings

بیرینگ غلتکی مخروطی تک ردیفه

 

The most basic and widely used tapered roller bearing, the single-row tapered roller bearing consists of the cone assembly and the cup. It is usually fitted as one of an opposing pair. During equipment assembly, single-row tapered roller bearings can be set to the required clearance or preload condition to optimize performance.

 

 

Double-Row Tapered Roller Bearings

بیرینگ علتکی مخروطی دو ردیفه

Double- or two-row tapered roller bearings feature double cups and two single cones. Double- or two-row tapered roller bearings are available in a variety of configurations for general industrial and automotive applications.

 

Four-Row Tapered Roller Bearings

بیرینگ غلتکی مخروطی چهار ردیفه

Four-row tapered roller bearings combine the inherent high-load, radial/thrust capacity and direct/indirect mounting variables of tapered roller bearings into assemblies of maximum load rating in minimum space.

 

................مقدمه و ترجمه از محمد توکلی 11 بهمن ماه 1390 – ممکو  bipc خوارزمی

منبع :

http://www.timken.com/en-us/products/bearings/productlist/roller/tapered/Pages/default.aspx

 


محمد توکلی

دسته بندی های بیرینگهای :

 

دسته بندی های بیرینگهای :

 

1-      بلبرینگهای شیار عمیق (Deep groove ball bearings)

2-      بلبرینگهای شیار عمیق، یک ردیفه (Deep groove ball bearings, single row)

3-      بلبرینگهای خود تنظیم (Self-aligning ball bearings)

4-      بلبرینگهای تماس زاویه ای (Angular contact ball bearings)

5-      رولبرینگهای استوانه ای (Cylindrical roller bearings)

6-      رولبرینگهای سوزنی (Needle roller bearings)

7-      رولبرینگهای بشکه ای (Spherical roller bearings)

8-      رولبرینگهای مخروطی (Taper roller bearings)

9-      بلبرینگهای کف گرد (Thrust ball bearings)

10-  رولبرینگهای بشکه ای کف گرد (Spherical roller thrust bearings)

11-  مجموعه برینگهای ایگرگ (Y-bearing units)

12-  محفظه های پایه دارSNLا(SNL Plummer block housings)

13-  محفظه های پایه دارTVNا(TVN housings)

14-  محفظه های فلانژی (Flanged bearings housings)

 

لوازم جانبی برینگها 

برای درآوردن و جا زدن بیرینگها نیاز به ابزار ویژه ای است  ضمناً می توان از نیتروژن مایع برای سرد کردن و منقبض کردن محور استفاده کرد .  

از جمله :

ابزارهای جا زدن و در آوردن برینگها (Mounting dismounting tools)

ابزارهای مکانیکی (Mechanical tools)

مجموعه هدایت کننده های غلتشی حرکت خطی

روانکاری ، سرویس و نگهداری (Lubrication and maintenance)

گریسکاری (Grease Lubrication)

گریسهای روانکار (Lubricating Grease)


محمد توکلی

پرماتکس گسکت مایع سرخ رنگ


محمد توکلی

پرماتکس گسکت های مایع سیلیکونی با درجه حرارت بالا

پرماتکس گسکت های مایع سیلیکونی با درجه حرارت بالا

Permatex® High-Temp Red RTV Silicone Gasket

 

 مقدمه :

استفاده از گسکت های مایع پرماتکس در تعمیرات و بویژه کارگاه ماشین های حساس و نیز تعمیرگاه  بانک ماشین BIPC بسیار گسترده است ولی اغلب از مشخصات این گسکت ها آگاهی کافی را ندارند حتی برخی از این کسکت ها با نام چسب ! یاد می کنند که البته این ها گسکت هایی هستند که مایع اند ولی بعد از مالیده شدن در محل مورد نظر به شکل مورد نظر در آمده و بعد از یکساعت خشک شده و بعد از 24 ساعت کاملاً خشک می شوند و این خاصیت را دارند که می توانند در جاهایی که ضخامتهای متفاوتی لازم است ویا شکل به گونه ای است که درست کردن گسکت کاغذی ویا آزبستی برای آن امکان پذیر نیست می توان از این گسکت های مایع با نام تجارتی پرماتکس که سرخ رنگ هستند و بوی تندی هم دارند استفاده کرد در اینجا مشخصات این گسکت بر اساس سازنده اصلی  آن OEM= Original Equipment Manufacturer آورده شده است :

این گسکت ها برای کار در حراربالا و نیزکار در شرایط سخت ( مثل تحت کشش قرار گرفتن towing, ) طراحی شده اند . تقریباً هر گسکتی را که بریده شده است می توان با استفاده از این گسکت مایع جایگزین کرد . که هم قابلیت اطمینان دارد و هم در محل ساخته می شود و در برابر ترک خوردگی cracking ؛ چروک خوردن shrinking و جابجا شدن migrating  که ناشی از گرم شدن های پیایی thermal cycling می باشد  مقاوم است.

 طیف حرارتی این گسکت از  54 درجه سانتیگراد زیر صفر تا   343 درجه سانتیگراد بالای صفر است

Temperature range ؛F to 650؛F (-54°C to 343°C) -65

اولین نسل این گسکت ها در دهه 1970 -1980 ساخته شد

کاربردهای این نوع گسکت :
Suggested Applications

درپوش ولو ها = شیرها – کارتل روغن oil pans درپوش زنجیز تایمینگ = timing covers پمپ آب = water pumps محفظه ترموستات = thermostat housings و محفظه جعبه دنده transmission pans

کلمات کلیدی

  • مشخصات سازنده اصلی = OEM specified
  • سازنده اصلی تجهیز = OEM= Original Equipment Manufacturer
  • ولکانیزه شده در دمای اتاق =Room Temperature Vulcanizing
  • نشت بندهای الاستومری =(elastomeric sealant
  • گسکت مایع = LIQUID gasket

http://www.idealvac.com/files/images/Red-1.gif

.................مقدمه و ترجمه از محمد توکلی – 9 دیماه 1390– BIPC پتروشیمی بندرامام خوارزمی – ماهشهر ممکو

منابع :

http://www.permatex.com/products/automotive/automotive_gasketing/gasket_makers/auto_Permatex_High-Temp_Red_RTV_Silicone_Gasket.htm

http://acronyms.thefreedictionary.com/RTV

 

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0