بانک ماشین آلات پتروشیمی بندر امام


پيام كوئيچي تادانو رئيس شركت تادانو

 

Monday, September 12, 2005

Message From the President

 پيام كوئيچي تادانو رئيس شركت تادانو


Koichi Tadano, President
 مقدمه :

داستان و سرگذشت شركت تادانو كه از شركت هاي پيشرو در ساخت ماشين آلات هيدروليك و كرين مي باشد شبيه داستان بسياري از شركت هاي  ديگر ژاپني مشابه آن  مانند هوندا و تويوتا ، ميتسوبيشي و نظاير آن است كه ابتدا با سرمايه اي اندك وبصورت گمنام در گوشه اي دورافتاده شروع بكار كرده اند و اكنون در اين عصر جهاني شدن و رقابت هاي نفس گيري كه بخصوص در زمينه فن آوري و صنعت وجود دارد نه تنها توانسته اند اعتبار و شهرت خود را حفظ كنند بلكه با شدت بخشيدن به امرتحقيق و توسعه و تطابق خود با شرايط محيطي ، باز هم پيروز از ميدان بدر آيند واين در حالي است كه بسياري از مدعيان اين كار حتي در كشورهاي صنعتي از گردونه رقابت خارج شده اند .

 روشي كه آنها در كارهايشان پيش گرفته اند و سخت كوشي و تلاش خستگي ناپذيري كه از خود نشان مي دهند بدون اينكه ذره اي ياس و نوميدي را به خود راه دهند به واقع بايد سرمشق و الگوي ما در كارهايمان باشد .و فرقي هم نمي كند كه اين كار ساخت كرين ها هيدروليك باشد يا خودرو و اتومبيل و يا لوازم خانگي . مهم اين است كه بايد در عرصه بين اللملي حرفي براي گفتن داشته باشيم و فن آوري و توليدي كه بتواند براي ما سود آورد باشد و براي مردم خودمان و ساير ملل مفيد واقع شود .

 شايد همين ديد گسترده و جهاني و تلاش مستمر كوئيچي تادانو و همكاران او بوده است كه اين دستاوردهاي بزرگ را براي او به ارمغان اورده است كه بتواند حتي در آلمان كه قطب تكنولوژي دنياست و آمريكا كه سرآمد قدرت و ثروت و فن آوري است  محصولات خود را بفروش برساند !

 

داستان تادانو در واقع داستان كرين هاي هيدروليك در ژاپن  است . تاسيس شركت در سال 1948 بوده است هنگلاميكه تادانو به صورت شركتي كوچك و ناشناخته در شيكوكو بود . در گوشه اي  دور افتاده از سرزمين ژاپن .  شركت تادانو بتدريج رشد كرد و اكنون بصورت يكي از شركت هاي  برتر در ساخت كرين در دنيا و پيشرو اين صنعت در ژاپن است .

از همان ابتدا ، خطي مشي تادانو بر اساس ارائه دستگاههايي با كيفيت بالا بوده  كه بتواند پاسخگوي نيازهاي موجود در جامعه باشد . اعتقاد ما بر اين است كه ماشينها براي خدمت به مردم ساخته شده اند و محصولات ما نه تنها بايد باعث سوددهي براي شركت ما شود  بلكه بايد بتواند براي جامعه و محيطي كه ما همه در ان سهيم هستيم  مفيد واقع شود

. ما در بسياري از جبهه هاي فن آوري كرين هاي هيدروليك همين ايده را دنبال مي كنيم  . نتيجه اينكه محصولات ما بطور مستمر شاهد بهتر شدن در بازار جهاني بوده اند و همين باعث كسب اعتبار جهاني براي تادانو شده است كه براي بيش از نيم قرن در زمينه كيفيت بي رقيب باشد .

در نگاه به آينده ، تادانو همچنان در پي جلب اعتماد و رضايت مشتريان خود در سطح جهاني است و اين كار را از طريق FAUN GmbH   نماينده آلماني شركت در اروپا مي باشد و شركاي محلي فروش محصولات در ايالات متحده و آسيا است انجام مي دهد .

از زمانيكه  ما تحقيق و توسعه را در زمينه هاي كاري شدت بخشيده ايم ميزان تنوع  مصولات را با توجه مسائل زيست بومي و ديگر زمينه هاي وابسته هم گسترش داده ايم .  ما با شجاعت به سمت رفتن به طرف جهاني شدن پيش رفته ايم تا بتوانيم با جلب اعتماد ، مشاركت مهم تري را در  جامعه جهاني داشته باشيم .

 

..................................................................... محمد توكلي 21 شهريورماه 1384 ماهشهر BIPC

منبع :

http://www.tadano.co.jp/ihq/info/index.htm

 

 


محمد توکلی

VACUUM LORRY

 

VACUUM LORRY
KSTC-VL series

 

 

اين وكيوم لاري با مخزن استيل تجهيز شده است كه داخل آن و قسمت هاي داخلي پمپ مكنده  از پوشش اپوكسي استفاده شده است

 

ساخت شركت كره اي :

Korea Special Tech Co., Ltd(KSTC),

 

 

Product Description

مشخصات وكيوم لاري :

اين وكيوم لاري با مخزن استيل تجهيز شده است كه داخل آن و قسمت هاي داخلي پمپ مكنده  از پوشش اپوكسي استفاده شده است . لوله هاي مكنده و تخليه جهت مكيدن مايعات و ضايعات زيست محيطي طراحي شده كه تمام اين بخش ها بر روي يك شاسي كاميون قرار گرفته است . ساخت اين وكيوم لاري به شكلي است كه از آن مي توان براي مكش آبهاي زائد در خيابانهاي باريك و نواحي شهري استفاده كرد . پمپ مكشي كه با استفاده از P.T.O   نصب شده بر روي كاميون كار مي كند .

Operating Process:

مراحل كاري دستگاه :

1) مكش  مايعات و ساير ضايعات موجود در محيط به داخل مخزن استيل و با استفاده از سيستم پمپ هيدروليك

2)  حمل و جابجايي اين مواد زائد

3)  تخليهد مخزن از طريق شلينگ خروجي

Product Specification / Models

مشخصات دستگاه /مدل

مدل : وكيوم لاري با سيستم پمپ هيدروليك

1)        KL8/2  ( شاسي 5/2 تن اتاق دار / ظرفيت 2800 كيلو گرم )

2)        KL4    ( شاسي 5/3 تن اتاق دار / ظرفيت 4000 كيلو )

3)        KL5    ( شاسي 5 تن اتاق دار / ظرفيت 5000 كيلو )

4)        KL8    ( شاسي 5/8 تن اتاق دار / ظرفيت 8000 كيلو )

5)        KL14  ( شاسي 16 تن اتاق دار / ظرفيت 14000 كيلو )

................................

منبع :

http://samplemall.ecplaza.net/See_detail.asp?CaSeq=3&GsSeq=54

 

 


محمد توکلی

چه نوع بازرسي هايي را بايد قبل از تعمير و نگهداري كرين انجام داد ؟

What should you check for when inspecting a crane before maintenance?

 

چه نوع بازرسي هايي را بايد قبل از تعمير و نگهداري كرين انجام داد ؟

 

مقدمه :

جرثقيل ها دستگاههاي مفيدي هستند كه نقش مهمي را در جابجايي قطعات بازي مي كنندهمين وسيله اي كه تا اين اندازه مي تواند مفيد باشد اگر بدرستي مورد استفاده قرار تنگيرد مي تواند فاجعه به بار آورد رعايت نكات ايمني در همه حال ضروري است هم به هنگام بهره برداري از جرقيل و كار با آن كه خطرات بيشتري در كمين افرارد است وهم به هنگام تعمير و انجام بازرسي كه همان خطرات به گونه اي ديگر مي تواند گريبان تعمير كاران و استاد كاران را بگيرد .

عدم آشنايي كارگران و استاد كاران با نكات علمي و فني جرثقيل باعث مي شود كه گاهي خطاهاي فاحشي را به هنگام كار و تعمير جرثقيل انجام مي دهند و جالب اين است كه اصلا هم فكر نمي كنند كارشان اشتباه است ! مثلا نبايد از  سيم هاي فرسوده براي تعمير سيم جرثقيل استفاده شود ولي اين موضوع  اصلا رعايت نمي شود . و يا روغنكاري سيمها كه شايد آنطور كه بايد و شايد مورد توجه قرار نمي گيرد و همين امر باعث زنگ زدگي خوردگي و سائيدگي سيم شده مي تواند خطر ساز باشد و زير بار پاره گردد  . و از اين دست فراوان است .

متن زير اشاره اي كوتاه و گذار به همين موضوع اخير دارد .

 

·         پائين آوردن هوك و برداشتن بار از روي قرقره جرثقيل

·        باز كردن  تمام سيم ها از روي محفظه و بررسي اينكه سيم ها درست در جاي خود قرار گرفته اند و دچار پيچيدگي نشده اند

·        بررسي قرقره ؛ حفره هاي آن و گيره نگهدارنده انتهايي ، اتصالات انگشتانه اي و تمامي سيم ها از نظر سالم بودن .

·        در هنگام تعويض سيم جرثقيل ، قرقره آن را از نظر سائيدگي بيرينگهايش و شكستگي فلنجها و اينكه آيا اندازه شيارهاي آن متناسب است يا نه و صاف بودن و سالم بودن حاشيه هاي آن .

·        بازرسي همه  همه بخش هاي سيم جرثقيل ، تميز كردن سيم  صرفا به منظور انجام بازرسي بر روي آن بايد انجام گيرد  . چون تميز كردن بيش از اندازه سيم باعث صدمه ديدن آن خواهد شد .

·        بايد سيم را مجددا روغنكاري كرد تا از خوردگي ، سايش ، اصطكاك و خشك شدن قسمت مركزي و هسته سيم جلوگيري بعمل آيد .

·        بايد بررسي صورت گيرد تا مشخص شود كه سيم جرثقيل خشك نشده باشد . و اگر خشك شده است لازم است آن را تعويض نمايند . اين موضوع يكي از صدماتي است كه ممكن است به هنگام بازرسي  معمولي به چشم نيايد و مخفي بماند .

·        ميزان طول و قطرسيم جرثقيل را با نمونه اصلي آن مقايسه كنيد . چون كشيده شدن ( افزايش طول سيم ) و نازك شدن قطر آن نشانه اين است كه هسته مركزي سيم دچار اشكال شده است .

·        بصورت ظاهري ساختار جرثقيل را زا نظر بوجود امدن هر گونه تغيير شكل يافتگي ، وجود ترك و خوردگي اجزاي بوم و سازه هاي آن مورد بررسي قرار دهيد و بررسي كنيد كه پيچ ها و پرچهاي آن شل نشده باشند و سيستم ترمز و كلاچ آن را از نظر سائيدگي بيش از اندازه مورد بررسي قرار دهيد .

·        سيستم هيدروليك  يا نيوماتيك را زا نظر وجود هر گونه نشتي يا فرسودگي مورد بررسي قرار دهيد .

·        تمام ساز و كاري هاي كنترلي را از نظر تنظيم بودن يا سايش بيش از اندازه  مورد بررسي قرار دهيد .

·        نشانگر ميزان شعاع / بار  دستگاه را به هنگام بارگذاري حداكثر  از نظر دقت اندازه گيري مورد بازرسي قرار دهيد .

·        قبل از اينكه سيم جرثقيل دچار خرابي شود و يا پاره گردد  برنامه زماني براي آن در نظر بگيرد كه طبق آن برنامه و در موعد مقرر سيم را تعويض نمائيد . ولي بياد داشته باشيد كه حتي تعويض  با وجود تعويض دوره اي سيم  ، باز هم نياز به بازرسي هاي دوره اي وجود دارد . اگز سيم پاره شده است يا دچار سائيدگي است يا نقص و عيبي در ان مشاهده نموديد لازم است كه دوره زماني را كه براي تعويض درنظر گرفته اي كوتاه تر كنيد . هيچگاه كابل جرثقيل را با استفاده از كابلها و سيم ها كهنه  درست نكنيد .

 

What are some things to remember when repairing a crane?

چه مواردي را بايد به هنگام تعمير جرثقيل مورد نظر داشت ؟

·        جرثقيل را براي تعمير كردن رد محلي قرار دهيد كه كمترين تداخل را با جرثقيل هاي ديگر داشته ياشد .

·        اطمينان حاصل كنيد كه تمام سيستمهاي كنترلي درحالت خاموش قرار داده شده اند و كليد هاي اصلي باز و قفل هستند .

·        بر روي سوئيچ دستگاه يك برچسب  هشدار دهنده با عنوان : دستگاه را روشن نكنيد " قرار دهيد . اين برچسب بايد توسط شخص امضاء شود .

·        هر گاه جرثقيل ديگري در آن محل در حال انجام كارو تردد  است از ريل هاي متوقف كننده و ساير وسائل ايمني  استفاده كنيد .

·        از تجهيزاتي كه شما را رد برابر سقوط اجسام محافظت مي كنند استفاده كنيد .

·        به هنگام بالا و پائين رفتن از پلكان هيچگونه شئي را با دست خود حمل نكنيد . اشيايي را كه خيلي بزرگ تر از ان هستند كه بتوان آنها را در داخل جيب جاي داد و يا به كمر بند آويزان كرد را بايد با استفاده از طناب جرثقيل بالا و پائين ببريد .

·        از افتادن قطعات ي كه شل هستند و يا انداختن ابزار به پائين خود داري كنيد .

·        محوطه زير جرثقيل بايد كاملا تميز شود و موانعي هم  رد آنجا نصب شود كه از صدمه دين افراد بدليل سقوط اشياء ممانعت بعمل آورد .

·        قبل از اينكه جرثقيل را ترك كنيد تمام وسائل حفاظتي و ايمني را در محل قرار دهيد .

·        قبل از اينكه كار تعمير جرثقيل به پايان برسد تمام وسائل و ابزارها و موانع را برداشته و از محل دور كنيد .

·        تمامي موارد بازرسي و تعميراتي را كه بر روي جرثقيل انجام داده ايد در يك پرونده يا دفتري كه جهت نوشتن سوابق جرثقيل در نظر گرفته ايد ثبت كنيد .

 

................................. مقدمه و ترجمه از : محمد توكلي 9 شهريورماه 1384ماهشهر – پتروشيمي بندر امام BIPC

منبع :

http://www.ccohs.ca/oshanswers/safety_haz/materials_handling/crane_ma.html

 


محمد توکلی

فن آوري خلاء

Saturday, August 27, 2005

Vacuum Technology

 

فن آوري خلاء

 

تعداد روشهايي كه براي ايجاد خلاء وجود دارد بسيار زياد است و تقريبا هر چيزي كه بتوان آن را از مكيدن جمع آوري كرد را مي توان به اين طريق جابجا كرد . و فن آوري خلاء با استفاده از ايجاد اختلاف فشار در ابتدا و انتهاي لوله مكش كار مي كند و همين اختلاف فشار است كه باعث مكيده شدن مايعات و يا مخلوط مايع و جامدات از طريق شيلنگ و به داخل مخزن مي شود .

 اختلاف اصلي : تفاوت اساسي كه بين ماشين هاي سنتي  لجن كش و سيستم هاي ساخت شركت : ساب وجود دارد اين است كه در روشهاي سنتي  با استفاده از ايجاد خلاء ، آب و ساير مايعات را به داخل شيلنگ هدايت مي كنند اما در روش مورد استفاده توسط شركت ساب مي توان مخلوط هوا و مواد را با سرعت خيلي زياد و با استفاده از جريان هوا به داخل شيلنگ هدايت كرد . و برتري هاي ديگري هم دارد كه عبارتند از :

 

1-  ايجاد توان مكش خيلي بالاتر .

2-  استفاده از پمپ هاي قدرتمند تر

3-  ظرفيت هواي بالاتر

4-  استفاده از فيلترهايي كه اين امكان را مي دهد كه هوايي را كه با مايعات و جامدات خشك مخلوط شده است جدا كند.

............................................محمد توکلی ۵ شهريورماه ۱۳۸۴

 منبع :

http://www.disab.se/

 

Vacuum pump specifications

 مشخصات وکيوم لاری که قرار است توسط بانک ماشين آلات شرکت خوارزمی خريداری شود .

  1. type : Water vacuum pump
  2. compression Capacity : 1~2 kg/cm²   G
  3. working pressure : 2~3 bar
  4. flow valve : 400~500 m³/hr  in 1500 rpm

 

P.T.O specifications

 

Maximum Torque   30 kg.m/1500 rpm

 

Tank specifications

 

  1. capacity : 6000~7000 Lit
  2. Material of inner side of tank would be consistent with waste water compositions such as :

   Hydrochloric Acid- chlorine- sulphuric Acid-organic and non     organic solvents (All Types)

All types of catalysts including:   peroxides compounds and PMH – corrosive gases such as ethylene, propylene

Tank accessories including: Hydraulic jacks for opening and closing of tank gate and for changing the tank position-all kind of safety and drain and vacuum valves-Tank sight glasses-manholes-vacuum pressure gauge-tank floater-filters- hose holder-suction and discharge flexible hoses.

 

Note:     start up system of Truck should be Anti spark.

 

                              Chassis specification  

 

     Engine: Diesel Engine with 8 or 6 cylinders and 300-350 hp power

     Chassis: 2 Axles in back with 10 tires or 3 Axles in back with 8 tires

 

 

 


محمد توکلی

صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پست الكترونيك

محمد توکلی


نویسندگان
محمد توکلی


آرشیو من
آذر ٩٥
آبان ٩٥
مهر ٩٥
شهریور ٩٥
امرداد ٩٥
تیر ٩٥
خرداد ٩٥
اردیبهشت ٩٥
فروردین ٩٥
اسفند ٩٤
بهمن ٩٤
دی ٩٤
آبان ٩٤
مهر ٩٤
شهریور ٩٤
امرداد ٩٤
تیر ٩٤
خرداد ٩٤
اردیبهشت ٩٤
اسفند ٩۳
بهمن ٩۳
دی ٩۳
آذر ٩۳
شهریور ٩۳
تیر ٩۳
خرداد ٩۳
اردیبهشت ٩۳
فروردین ٩۳
آذر ٩٢
آبان ٩٢
مهر ٩٢
شهریور ٩٢
امرداد ٩٢
تیر ٩٢
فروردین ٩٢
اسفند ٩۱
بهمن ٩۱
امرداد ٩۱
فروردین ٩۱
اسفند ٩٠
بهمن ٩٠
دی ٩٠
آذر ٩٠
آبان ٩٠
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
تیر ٩٠
خرداد ٩٠
اردیبهشت ٩٠
فروردین ٩٠
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
فروردین ۸٩
اردیبهشت ۸۸
اسفند ۸٧
دی ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
تیر ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
اسفند ۸٦
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
شهریور ۸٦
تیر ۸٦
خرداد ۸٦
اردیبهشت ۸٦
اسفند ۸٥
دی ۸٥
آبان ۸٥
تیر ۸٥
خرداد ۸٥
اردیبهشت ۸٥
بهمن ۸٤
دی ۸٤
آذر ۸٤
آبان ۸٤
مهر ۸٤
شهریور ۸٤
امرداد ۸٤
خرداد ۸٤
فروردین ۸٤
بهمن ۸۳
دی ۸۳
مهر ۸۳
خرداد ۸۳
اردیبهشت ۸۳
فروردین ۸۳


لینک دوستان
  ليست وبلاگ ها
قالب هاي وبلاگ
اخبار ایران
فناوری اطلاعات
تفريحات اينترنتي
پردیس من


آمار وبلاگ


وبلاگ فارسی
  RSS 2.0